|
|
עמוד:418
מו"לים כמתווכי תרבותמוטי נייגר, 418 , - "איש החרב", כמוקד אוהב לצייר עצמו כזאב בודדריםכפי שעולה בדב הנלחם ללא חת בכל העולם – 10 "וריאציות", הגיבור היצירות הפואטיות שלו שסביבו : אנשי ספרות והממסד הספרות, פוליטיקאים ועמדות מצד ימין וכאלה . הוא מופיע כלוחם על אופי הספרות והתרבות העבריות, "כנגד כלמצד שמאל יכויים" . וכך מתאר אותו יגאל סרנה : "מוקד היה פטרון בעל כבוד פולניהס פי מוקד היה העולם שדה קרב - מתחשבן ושונה בתכלית ממקסים גילן . על שבמרכזו ניצבת טירת הקסמים של הספרות . את עצמו ראה כאקדוחן וסמוראי ספרות והתאמן בשליפת אקדח פרבלום באותה זריזות שבה שלף גם בפולמוסי – ) . מוקד מנהל קרבות עם תופעות תרבות, החוסמות 106 : 3991ספרות" ( סרנה, את הביטוי האמנותי האותנטי ( ואולי האידיאלי ) . לדבריו, העמדה שהוא – לדעתו - מפלגתיים, או פוליטיים - פוליטיים – מייצג אינה כפופה לתכתיבים כלשהם הצהרות דלעיל ניכרתוגם לא לסנוביזם, הטוען לאיכות בלעדית . ב – ספרותיים העקיבוּת שלו לאורך שנות 'עכשיו' . ה"ישראליות" של דור המדינה, שהוא מייצג, כוח" של אידיאולוגיות ממוסדות בפוליטיקה ובספרות כאחת - דוחה "שדות מודרניזם, המשעבד את הטקסט לבחינות של פוליטיקה ( במגדר, או - ובכללן פוסט אה עצמו כעומד בשוליים, מביט מן החוץ,בכלכלה ) ושל דקונסטרוקציה . מוקד רו ומשם הוא מקרין את כוחו אל המרכז ומשנה אותו . הנימה הלוחמנית, העמדה המבוּדדת והניסוחים הדיאלקטיים נובעים בוודאי מאישיותו של מוקד ואולי גם משנות נעוריו כאיש המפלגה הקומוניסטית . ילדותו אביו 11 במיוחד על דמותו המורכבת . בוורשה, בעת השואה, מטילה צל ארוך וכהה ראו למשל בווריאציה "איש החרב" : "מה אתה אומר ? אתה לא מתעניין בתוצאות ? הרי 10 ) . 5991אתה איש חרב, אמרו לאיש החרב שהחליט לנהל קרב כזה" ( מוקד, ג . ( ) . 42אביב : הוצאת הקיבוץ המאוחד . עמ' - . תלוריאציות ה לא קל להיות אלים נגד צללים . קלים הם רק הקרבות"ממילא איך אלחם בצללים ? ז 11 האמיתיים . עתים אני יושב, שעון על חרבי, וחושב שאיני יכול יותר לעסוק בריתמיקה ) . "גבריאל ,30 ינואר 9002מיה סלע : סלע, מ . ( נגד צללים" . שם . ראו גם טורה של ) : 6102מבר, ( נדלה לאחרונה בספטהארץ",מוקד : עורך ספרותי מוכרח להסתכסך http : / / www . mouse . co . il / CM . articles_item,1018,209,32545, . aspx
|
נייגר, מוטי
|