שער רביעי: שנות השלושים והלאה: מו"לות אקדמית-מוסדית, מו"לות מצנטית והדורות הראשונים בשושלות המו"לים של משפחות שוקן וזמורה

עמוד:237

והלאה 30 - שנות הרביעי : שער 237 ואבי השוק החופשי בישראל, דחה את ההצעה וזו נפלה . אנחנו רוצים לשנות את המגמה . אנחנו רוצים שיבוא אלינו מכיוון שאנו לא נופלים מהאחרים בתחום המסחרי" . רואים אתת את דבריהם . הםושיחות עם מרצים באוניברסיטה מאשר הוצאה שמרנית, איטית, שאינה עושה רבות לקידום – 'מאגנס' בתדמיתה הישנה הספר מִשיצא לאור . כך, לדוגמא, הספר "לא כך כתוב בתנ"ך" של יאיר זקוביץ ואביגדור שנאן, פרופסורים בחוגים למקרא ולספרות עברית באוניברסיטה נות דווקא . השניים הוציאוהעברית . הם בחרו להדפיס אותו בהוצאת ידיעות אחרו ידי 'מאגנס' ( למשל, "חיי שמשון" ופירוש ל"שיר השירים" - ספרים שלהם על מאת זקוביץ ) , אך כשכתבו ספר פופולארי, שהִנו נכס לכל מו"ל, בחרו בהוצאה אלף עותקים שלו . 15 - המסחרית, שעשתה את הספר רב מכר ומכרה למעלה מ עניינים הזה, כפי שמעידים עיצובה - 'מאגנס' עוברת שינוי בהתאם למצב הספרים האחרונים שהוציאה ופעולות הפרסום והשיווק הנוכחיות ( שיווק מאסיבי באמצעות הדואר האלקטרוני, יחסי ציבור ו"מבצעים" חדשות לבקרים ) . עם זאת נראה, שההוצאה מתקשה עדיין בבניית תדמית חדשה, שתחדור, בראש ראים הראשון שלה : הקהילה האקדמית בארץ . ובראשונה, אל קהל הכותבים והקו כך אמר מנכ"ל ההוצאה : "אני לא יכול להתכחש לתדמית . אנו מנסים להתנער ממנה . היא עושה שירות רע לא רק להוצאה אלא גם למי שכותב . אומרים לי כותבים : 'למה לא ראיתי ביקורת על הספר שלי במוסף "ספרים" של עיתון הגיד לו שזה לא מעניין את העורך, ש [ הוא, המחבר ] "הארץ" ? ' איך אני יכול ל צריך לעניין את הקוראים שלו ? אתה רוצה שהילד ילך והוא נקבר ! צריך לזכור, שבניגוד להוצאה שוקן, שמוציאה גם ספרות יפה, אנחנו מוצאים רק ספרות מחקר . [ . . . ] אנחנו צריכים לשנות את הספרים מבחינה חיצונית וגם פנימית . זה לא צריך להיות כתוב לשופטי דוקטורט עם הערת שולים ומנוּאָלים . עכשיו, לדוגמה, חידשנו את אתר האינטרנט שלנו" ( בראיון עמו ) .

נייגר, מוטי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר