|
|
עמוד:408
מו"לים כמתווכי תרבותמוטי נייגר, 408 עלינו, אךבישראללאורספרות היפההוצאת הבכאמור,,מתרכזפר זהס בתיאור מגמהולכןשל המו"לות בארץהתמונה הכלליתאתבמעטלהבהיר עליית הספרות הפופולאריתלאאת הזרקורנפנה מעטמרכזית שנייה בשנים אלו, הוצאההבתיונסקור את שני 60 - ובמיוחד בשנות ה 50 - בארץ מסוף שנות ה שעלו על הגל של הביקוש – "שלגי" ו"מ . מזרחי" – העיקריים של סוגה זו בארץ פופולאריותספרותכי, נדגישלספרות זו וקידמו אותו בתרגום וביצירות מקור . מצביעההוצאה האלהני בתי השהקמת, אךכן - גם לפניבארץראתה אורבעברית . הזוהספרותמו"לות שלבקפיצת מדרגהעל תי מערכות קוטביות במו"לות הישראלית בסוף שנותפרק זה יעסוק אפוא בש "עכשיו" לעומת "עקד" ; – של המאה הקודמת : האחת 60 - ובשנות ה 50 - ה הספרות היפה לעומת הספרות הפופולארית . – האחרת
|
נייגר, מוטי
|