שער ראשון: תשתית מושגית: מתווכי התרבות ברפובליקה הספרותית

עמוד:43

ראשון : תשתית מושגיתשער 43 תרשים מתווכי תרבות : שלבי פעולה, תהליכים, ארגונים ובעלי תפקידים אינטלקטואליים, חברתיים, מסחריים, כלכליים, פוליטיים וחוקיים - תרבותיים – בתוך השפעות, לחצים והקשרים 1שלב 2שלב 3לבש 4שלב 5שלב 6שלב 7שלב 8שלב 9שלב 10 שלב 11 שלב יוצר ( פעולת היצירה )  : היוצר מנסה לקדם את היצירה שלו ולפרסמה והופך למתווך תרבותלהתקשרות עם מתווכי תרבותתניסיונו . ת המסורתיים ) ולא רק מול מתווכי התרבורשת ( הקידום יכול להתבצע גם במרחבי ה  : מתווכי התרבות בשלב זה : סוכנימיון והתקשרות : היוצר / בעלי הזכויות ביצירה מתקשרים עם מוציא לאור , מו"לים ( הנהלה ועורכיםוברשימות תפוצהספרים / מביא לבית הדפוס, כתבי יד בירידי ספרים למו"לים ספרותיים ) . בסוף שלב זה : חוזה .  ספרותיים, עורכים : מתווכי התרבות בשלב זה : עורכיםב היד ) לקראת הפיכתה לספרהעריכה : קידום היצירה ( כת לשוניים, מתרגמים ומגיהים . תחילת התהליך : בסוף שלב זה : כתב יד מוכן לראות אור .  צמיתמדפיסים ( הוצאה ע / : מתווכי התרבות בשלב זה : מו"לים ( מטריאליזציה ) טלאובייקהפקה : היצירה הופכת קט ( ספרילאור ) / מוספים לספרות / כתבי עת, פורומים באינטרנט ובלוגים . בסוף שלב זה : היצירה הופכת לאובי ) מוכןבמחסנים, קובץ  : מתווכי התרבות בשלב זה : מפיצים, מוכרי ספרים / ירידי ספרים לקהלהפצה : הפיכת היצירה לנגישה לציבור / מוספים לספרות / כתבי עת . בסוף שלב זה : היצירהו רשתות חברתיותאהרחב / פורומים באינטרנט ובלוגים הופכת פומבית ונגישה .  : חשיפה לתוצר באמצעות מתווכים רחוקים מהקוראשיווק המוני : פרסום הספר באמצעות תקשורת המונים ם,יתוכניות במדיה האלקטרוניוממליצים בכלל מקצועית יותר ) . מתווכי התרבות בשלב זה : מבקרים - ( בדרך תונות הכתובה, פרסיםיבערבי ספרות ממוסדים, באתרי תרבות באינטרנט, בכתבי עת, במוספים לספרות בע ספרותיים על מכירת ספרים, בעיבוד הספר למדיה אחרים ופרסום קנוי בכסף ( כולל מדיה חדשה ושיווק בשלב זה לקדם את הספר בתקשורת . מבקרים ומרציםבאמצעות הדואר האלקטרוני ) . אנשי יחסי ציבור פועלים באוניברסיטאות פועלים במסגרת השלב הזה ככותבי ביקורת במדיה .  : חשיפה לתוצר באמצעות מתווכים קרוביםאישית - קידום בלתי אמצעי : הפצת הספר באמצעות תקשורת בין ם ומשפחה ( מנהיגי דעה ) , ערבי ספרותכלל אמינה יותר ) . מתווכי התרבות בשלב זה : חברים, מכרי - לקורא ( בדרך פתוחים, בתי ספר ומחנכים, ספרנים . אנשי יח"צ פועלים בשלב זה להגיע למנהיגי דעה ולמוכרים בחנויות ספרים .  : תוכניות לימוד בבתי הספר, הכללת יצירות בתוכניות שלמוסדות חברתיים מקדמים את הספר וקאנונינזציה למושא למחקר, פרסים ספרותיים על איכות הספר, קידום באמצעות מוסדותקורסים באוניברסיטה והפיכתן רשמיים ( חלוקת הספר כשי, הכללתו בטקסים רשמיים ) . שלב זה קובע את השרידות והקאנוניזציה של יצירה .  : הקורא / צרכן מאתר את היצירה ( בחנות הספרים, ברשת האינטרנט, בעיתון ) באמצעותאיתור היצירה ורכישתה וכרי ספרים, באמצעות האינטרנט או בעצמו . במקרה הצורך, משלם עבור היצירה ( ספר בחנות או יצירהמ בתשלום באינטרנט ) .  קורא ( פעולת הקריאה ) 

נייגר, מוטי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר