|
|
עמוד:41
ראשון : תשתית מושגיתשער 41 המקובלת שבהן היא "הכנסת" הסופר לעיתון במוסף סופשבוע או לתוכניות אירוח בטלוויזיה ( למשל באמצעות ראיון חושפני ) . צד אחר של העניין הוא משלוח הספר למבקרים, אנשי תקשורת ומנהיגי דעה . תפקידם של אלו הופך בו רואים אורלחשוב בקידום הספר בתרבות ובהבאתו לידיעת הציבור בעולם ש עשרות ספרים בכל שבוע, ורבים מהם אינם זוכים לכל הד, כעץ הנופל באמצע היער וקולו לא נשמע . פרסים ספרותיים וארגונים המעניקים אותם . 22 בשנים האחרונות רבו הפרסים הספרותיים ואיתם רבו הוויכוחים על המעניקיםהלגיטימיות של חלק מהפרסים, הזוכים או השופטים . בין הגורמים פרסים ישנם גורמים מסחריים, עיריות, מוסדות מדינה ומוסדות מטעם המו"לים ( פרסי פלטינה וזהב על מכירת ספרים ) . הפרסים הם גם אמצעי הכרה וקאנוניזציה ( בעיקר הפרסים היוקרתיים שבהם, כפרס ישראל ופרס ביאליק ) וגם אמצעי שיווקי קידום הספר . בחלק מפרסים אלו ( כ"פרסבידי אנשי יחסי הציבור והמו"לים למען ידי מפעל הפיס ) משתמשים באמצעי תקשורת ההמונים - ספיר", המוענק על לחשיפת השלבים האחרונים בתחרות, ובאמצעות הענקת פרסים יקרי ערך מושכים תשומת לב תרבותית, על אחת כמה וכמה כשפולמוס נקשר בשמם ( וראו פרס ספיר ות פרסום על קשר אישי בין אחדים מהשופטים, שביטולו בעקב 9002לשנת והיוצרים עורר שערורייה ) . ברשתיצירותוהפצה שלהמון - פרויקטים למימון . 23 צומח מתווך תרבות 21 - לקראת המחצית השנייה של העשור השני במאה ה ) שבאמצעותם מגייסים יוצרים ויזמים את crowdfunding המון ( - חדש : מימון אפשרות זו פתוחה בפניפוך את הרעיון שלהם למציאות . הממון הנדרש כדי לה יזמים בתחומים שונים אך היא בשל משמעותה בשדה הספרות אפשר להגדיר אותה גם כמתווכת תרבות . אם נתרכז רק בתרבות הישראלית אזי אפשר לראות ( גילוי נאות : גם ספר זה זכה Headstart כיצד באמצעות אתרים מקומיים דוגמת
|
נייגר, מוטי
|