שער תשיעי: שנות התשעים והעשור הראשון למאה ה-21: מו"לים קטנים ומו"ל עצום – עלייתה של "כנרת, זמורה-ביתן, דביר" לצד צמיחתן של הוצאות הגומחה

עמוד:563

21 - ותחילת המאה ה 90 - שנות ה : תשיעישער 563 יא חזקהנראה שבשוק מכירת הספרים הקטן מזה של "סטימצקי",ספרים" מהרשת הותיקה, בשל העובדה שהיא מחוברת באופן ישיר לכמה מההוצאות יצרה ההוצאה לעצמהמסגרת מאמצי השיווק,בהגדולות בישראל . עוד נזכיר כי השיווק "שופרסל", "הום סנטר" ו"טויז אר - ה לרשתותאפיק שיווק חדש היא נכנס אס" והציבה בהן פינות של "צומת ספרים" . שוק הספרים הישראלי בכךבמשמעותיינויספרים" חוללה ש"צומת שהציעה מגוון רחב של ספרים במחירי הנחה לאורך כל השנה ( ולא רק במבצעי המכירות ממחסני באזורי המרוחקים"שבוע הספר" ) , והמהלך צבר תאוצה כש מאותה העת החלה להשתנות לחלוטין האופן בו . ממרכז העיר אל הקניונים פנימה והוביל למבנה הדואפולי של שוק מכירת הספריםרגילים לקנות ספרים,אנו נמכרים במחירים נמוכים . – טרם ואחרי "חוק הספרים" – ל בו ספריםבישרא קולל, הצטרףקול הצעקה, שציין אהד זמורה בסוף דבריו שהובאו לעיל למןההתכתשות בין רחלי אידאת 7 - ראו בשער ההמחאה נגד רשת "סטימצקי" ( חשש מקריסתמ"שוקן" לבין סטימצקי ) . הקמת "צומת ספרים" עוררה במו"לים מחיר,הספוג את מירב הורדתלומחירי הספרים, וחשש זה לא התבדה . הם נאלצ המפיצים ומוכרי הספרים, מציעים הנחות על המחיר הקטלוגי של הספר, על כש המשמעותיוהיוצרים, שהם הגורםשל המו"למהמכירהחשבון ההכנסות 8 ) . תרשרשבValue Chain הערך ( צריך לזכור כי אחת הדילמות בהדפסת ספרים ( כפי שהוצג בפרק התיאורטי של ספר זה ) היא שאלת מספר העותקים בהם יודפס ספר . לעיתים, ספר מודפס בעותקים רבים מדי, שאינם נמכרים והספרים צריכים לחזור אל המו"ל . תהליך זה וביל את הספרים לחנות, החנות מחזיקה את המלאי ומציגהיקר ביותר : המפיץ מ חשבון ספרים אחרים, ואז יש לאסוף אותם בחזרה ולהוביל - את הספר במדפיה על ראו : 8 Porter, M . E . ( 1985 ) . Competitive Advantage : Creating and Sustaining Superior Performance . New York : Simon and Schuster .

נייגר, מוטי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר