|
|
עמוד:34
מו"לים כמתווכי תרבותמוטי נייגר, 34 תחום התקשורת הבינאישית ברמה הראשונית : חברים, משפחה ומנהיגי דעה . 8 אפשר לציין את המשפחה, המקנה זהותבין סוכני הסוציאליזציה החשובים וערכים בשלבים הראשונים של החיים . במסגרת זו מהווים ההורים מתווכי תרבות ידי הקראת טקסטים לילדיהם והצגת מודל לחיקוי : ספריית הבית ( הבית - על והמשפחה כמוסד ) והרגלי הקריאה של ההורים . חברים משמשים כסוכני אך גם הם משפיעים על בחירת הטקסטים,סוציאליזציה בשלב מאוחר יותר, המיועדים לקריאה וכך הם משמשים כמתווכי תרבות . זאת ועוד, במחקר ) , שנטבע במחקרים opinion leader התקשורת מקובל המושג "מנהיג דעה" ( ) שבחנו את האופן בו משפיעה 1955 Katz & Lazarsfeld, הפונקציונליסטיים ( קרים אלה היא שההשפעה החזקה נמצאתהתקשורת . הטענה המרכזית במח בתקשורת הבינאישית . מכיוון שבני האדם נתונים ברשתות חברתיות, ממשיות ווירטואליות, הרי התקשורת לא משפיעה באופן ישיר אלא דרך אנשים אותם אדם מחשיב כמומחים בתחומם והנמצאים בקרבתו החברתית של אותו אדם : אלו הם מנהיגי דעה . לאדם ם להיות כמה מנהיגי דעה לתחומי שונים ( מנהיג דעה כשירצה לקנות רכביכולי ומנהיג דעה כשירצה להתייעץ על השקעה פיננסית ) . כלומר, התקשורת זורמת ) : היא פועלת על מנהיגי הדעה והללו משפיעים two step flow באופן דו שלבי ( על העוצמהעל סביבתם, הודות לאמינותם בעיני קהילתם ובאמצעות הפרסום ב מפה לאוזן . חשוב להבחין בין מנהיגי הדעה למבקרים מקצועיים בתקשורת . נהוג לחשוב כי מנהיגי הדעה נמצאים בסביבתו הקרובה של האדם . יחד עם זאת, כיום בשל התפשטות הרשתות החברתיות, אפשר לראות כי מנהיגי דעה יכול להיות לא ברשת החברתית של אדם . נוכחים ומשפיעים גם אם אינם בסביבה הקרובה א
|
נייגר, מוטי
|