שער ראשון: תשתית מושגית: מתווכי התרבות ברפובליקה הספרותית

עמוד:35

ראשון : תשתית מושגיתשער 35 אנו רואים ניסיון של מו"לים להשפיע על אותם אנשים באמצעות משלוח ספרים לדמויות בעלות עוצמה שכזו ( עורכי דין מפורסמים, לדוגמה ) או "קהילת 20 הקוראים המשפיעים", שמנסה הוצאת "ידיעות אחרונות" לטפח . תוכניות באמצעי התקשורת האלקטרוניים . 9 האמנויות היפות יוצאות מן המוזיאונים, מאולמות הקונצרטים ומהדפים הכרוכים ומתגלות באמצעי התקשורת האלקטרוניים . ראוי להפריד בין המדיה צורה אחרת,, בדרך כלל,המשודרת לזו הכתובה מכיוון שהראשונה מציעה רבותפופולארית יותר, של הצגת התרבות בכלל והספרות בפרט . תוכניות הת בתקשורת המשודרת פועלות כמתווכות תרבות כשמרואיין בהן סופר, כשהן מציגות ביקורת או סקירה על ספר חדש, וגם בהיותן פלטפורמה לעיבודי טקסטים ספרותיים לתקשורת המשודרת ( ראו להלן ) . עיבודי טקסטים למדיה אחרים . 10 לאחר שספרלעיתים אנו עדים למעבר ממדיום למדיום . זה קורה בדרך כלל חשוב או מצליח מועבר / מעובד למדיום ויזואלי או, מן הכיוון השני, לאחר שסרט / תוכנית טלוויזיה זוכה להצלחה ומעובדת לטקסט כתוב . המרה שכזו מקדמת את הטקסט בתרבות שכן היא חושפת אותו לקהלים רחבים, שמגיעים ם המקורי, בעקבותאליו לאו דווקא דרך המדיום בו נוצר, ואפשר, שיחזרו למדיו החשיפה במדיה אחרים . תודה לחיים באר על העזרה בגיבוש התפיסה של תפקיד מתווך זה . 20

נייגר, מוטי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר