שער ראשון: תשתית מושגית: מתווכי התרבות ברפובליקה הספרותית

עמוד:32

מו"לים כמתווכי תרבותמוטי נייגר, 32 בעבר, כשרווחה מכירת . הספרים כצינור בין המו"לים ובין מוכרי הספרים בחנויות לת, היה למפיצי ספרים תפקיד משמעותי יותר והמפיץ והמוכרהספרים מדלת לד התלכדו לכדי פונקציה אחת . עיתונות כתובה ( ובכללה המוספים לספרות בערבי שבת וחג ) . 4 העיתונות הכתובה, ובעיקר המוספים לספרות המתפרסמים בה, היא פלטפורמה המאגדת כמה פונקציות : פרסום ביקורות או סקירות על יצירות תיות שהתפרסמו ; מתן במה ליצירות שטרם ראו אור כספר ; קידום מכירותספרו של יוצר / ספר באמצעות ראיון, או פרסום קטע מתוך יצירה, ופרסום מודעות בתשלום . בעיתונות הכתובה מתפרסמות גם רשימות רבי המכר, המשמשות, בין ספרים אוהיתר, כ"אביזר שיווקי" לקידומם של ספרים, בהיותן תלויות בחנויות לאורך השנים אפשר לראות כיצד יצאה הספרות מתוך 17 מצוטטות במודעות . מוספי הספרות אל מדורים אחרים בעתון ובאה לידי ביטוי, לדוגמה, בראיונות עם 18 סופרים במוספי הפנאי של עיתוני ערב שבת . כתבי עת ספרותיים . 5 י העתהספרות העברית החלה את דרכה במידה רבה בעיתונות ובכתב הספרותיים . אלו, ובעיקר האחרונים, שימשו במשך שנים ארוכות כמעבדת הניסויים של הספרות . שם התגלו הכשרונות החדשים, טופחו יוצרים והתגבשו חבורות ספרותיות . בעבר, בתקופה של עורכי מקור נועזים, הייתה לאותם כתבי עת ל, וכמות כתבי העתמשמעות תרבותית גדולה . כיום, לנוכח השפע במדיה בכל בפרט, קשה אפילו לחובב קנאי של הספרות לעקוב אחר המתרחש בכתבי העת על ההיסטוריה של רשימות רבי המכר ותפקידיה התרבותיים בהקשר הישראלי ראו : 17 ) . "לספרים רק את החטא והשופטת : רשימות רבי המכר לספרים בין 2010 , מ . ( נייגר הכל מדיד : ) . נבו, מ . ( עורכים - "כמות" ל"איכות" . " בתוך : חקק, י . , קסן, ל . , וקרומר גוריון . - . באר שבע : אוניברסיטת בןמבטים ביקורתיים על דירוג וכמות מוספי הספרות ) . 1999 , מ . ( על כך כתבתי בהרחבה בעבודת הדוקטור שלי : נייגר 18 . חיבור לשם קבלת תואר דוקטור לפילוסופיה,ועיצוב התרבות הישראלית רושלים . האוניברסיטה העברית, י

נייגר, מוטי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר