|
|
עמוד:20
מו"לים כמתווכי תרבותמוטי נייגר, 20 ) המציע לבחון תקשורת כתרבות, אפשר 1989 Carey, ( ברוחו של קארי , הרפובליקה, כלומר, Republic - לעליית ה Publisher - לקשור בין התפתחות ה בין הפצת טקסטים לבין יצירת קהילה משותפת וציבור משכיל, שהוא יסודו של ) ) 1989 / 1962 Habermas, "המרחב הציבורי" על פי אבחנותיו של יורגן הברמאס אותו מרחב אידיאלי של החברה האזרחית, בו מבוקר השלטון, בקול בעל תוקף, – 2 בידי אזרחים מיודעים . חברתית אל עבר - המושג העברי המקביל מתרחק מן המשמעות הפוליטית לידה ויצירה . מי שמוציא לאור הוא,בין הפקת הספר עםשרתואפורה, הק מט למעשה, מי שמיילד את הספר, מוציאו מחשכת הרחם ( או המגירה ) אל אור העולם . אפשר לנסות לקשור כאן בין סיפור הבריאה בספר בראשית לבין המושג כך, מעשהפי הסיפור התנ"כי, העולם נברא במילה, במאמר . יותר מ - "לוגוס" . על הבריאה מתחיל במאמר "ויהי אור", שאחריו נוצר העולם מתוך התוהו . "האור" הוא מונח מיתולוגי, המתקשר עם "הטוב" ( "וירא אלוהים את האור כי טוב" ) והוא מקור – אטריבוט גם לאמונה, לידיעה, למציאת הנתיב הנכון, לתחושת ביטחון וכן לא הוא המיילד של הטוב ושל הנאורות . לשמחה . מכאן, המו"ל אינו רק מיילד, א היום נהוג לדבר על זירת המדיה כעל "מרחב ציבורי", ראייה זו נבחנה באופן ביקורתי 2 הדיגיטלי מכיוון שבניגוד לסלונים ולבתי הקפה של אנגליה בשלהי המאהטרום עידן ) , ( הסיטואציה ההיסטורית שבה התקיים "המרחב הציבורי" לפי הברמאס 17 - ה ההשתתפות בתקשורת ההמונים אינה נגישה לכל . מרחבי הרשת מזמינים למחשבה ביבה אפשרית ליצירת מרחבמחודשת על הפוטנציאל והמגבלות של האינטרנט כס ) . "המרחב הציבורי של 1997 . ( ביקורתי . ראו עוד : ורמן, ד - ציבורי בעל אופי רציונלי , . וכן : ליבס 45 – 34 : 1 , דברים אחדיםהברמאס : ניסוי מחשבתי או ניסיון היסטורי ? " . ( עורך ) . ורי החדש ? " . בתוך : ד . כספי : "המרחב Talk - Showsביצה ) . 1998 . ( ת אביב : הקיבוץ המאוחד . - ) . תל 152 – 141 ( תקשורת ודמוקרטיה בישראל
|
נייגר, מוטי
|