|
|
עמוד:367
והלאה 50 - וה 40 - שנות החמישי : שער 367 לסדרה יש יתרון בפרסום ובשיווק : "יש לסדרה קסם מוזרמבחינת המו"ל, המהלֵּך על עורכים ובתי הוצאה . כך מקבל כל ספר חשיפה כפולה . פעם אחת בפני : 89 / 3 / 32עצמו, ופעם כחלק מרשימה המשקפת טעם עריכה מסוים" ( הנדלזלץ, ) . לקראת הצגת רשימת הספרים בכל שנה נהגו אנשי יחסי הציבור של "הספריה 10 החדשה" להפיץ קומוניקטים מפָארים ( כל שנה, מסתבר, טובה מקוֹדַמתהּ ) ; עיתונאים הוזמנו למסיבות עיתונאים, שבהן נחשפה רשימת הספרים, ובעיתונות הובלטו היתרונות של "הספריה החדשה" על פני אלו של "הספריה לעם" . ריםהציגה "הספריה החדשה" את רשימת הספ 4991כך, לדוגמה, בינואר אביב . לעיתונאים הוגשו עוגות - לאותה שנה במסיבת עיתונאים בבית ביאליק בתל מעודנות והם פגשו את אחד הסופרים המצליחים של הסדרה בשנה הקודמת, גדי ד גרוסמן המתיק באוזניהםיטאוב ( "מה היה קורה אילו היינו שוכחים את דב" ) . דו הספר יצא, בבוא הזמן, בשםאת פרק הפתיחה של ספר חדש, שעמד לראות אור ( "יש ילדים זיגזג" ) . הוצגו בפניהם הספרים החדשים במקור ובתרגום ( ניתן דגש אין 78 בתרגומים של נילי מירסקי מרוסית ) , ופורטו היתרונות של ספריית המינויים . בכך רע, כמובן, אך זוהי דוגמה להתמסחרות של שדה הספרות ולאופן שבו הפכו נפרד של הספר . כך ניתן להבין - ואילך, לחלק בלתי 80 - שנות היחסי הציבור, מסוף - את עלייתן של ההוצאות המסחריות הגדולות, "כתר", "ידיעות אחרונות" ו"כנרת 4זב"מ" . בהתמסחרות זו הוחלפו הסדרות למנויים בשיטות שיווק אגרסיביות ( ות ; אלאשקלים ) , שגם בהן רוכשים הקוראים ספרים שלא תכננו לקנ 100 - ספרים ב צער, יד מכוונת, בעלת טעם ספרותי . משבספריות המנויים, הייתה, ל כותב שורות אלו נכח באירוע כעיתונאי וחזר למערכת כדי לסכם את ההשוואה בין "עם 78 ) . מבוא לספרות השוואתית . כל העיר ,28 ינואר 4991ן קריאה" : נייגר, מ . ( עובד" ל"סימ . 16 – 15 ) , עמ' 2 ( חלק
|
נייגר, מוטי
|