מבוא: דרך ספר

עמוד:11

מבוא 11 שערהשני, המחבר בין מתווכי התרבות שנדונים בשערפרט לניתוח שיוצג ב מתקייםהתיאורטי לבין סיפור הקמתה של המו"לות העברית המודרנית בא"י, לא רציף במקביל לסיפורדיון במתווכי התרבות מתוך פרספקטיבה כרונולוגית כסיפור איננו מהלךעצמוהסיפור הלאומי . אחת הסיבה המרכזיות לכך היא שהלאומי "ריבוי של היסטוריות צמודות ובלתי תלויות, ) ,2005 כדברי פוקו ( לינארי והוא כולל עצמהסיפורה של המו"לות העבריתברור כייחד עם זאת, 6 ) . 13 ( עמ'אלה באלה" הנרטיב 7 . הציוניחלק בלתי נפרד מן הסיפור הלאומיאוהעל רבדיה המקבילים – אוסף של מונוגרפיות על ההוצאות השונות והקשרים ביניהן – שנבנה בספר זה מתאר את התפתחותן של הוצאות בתוך מודלים של מו"לות . סיפורה של כל הוצאה מתחקה אחר גלגוליה, האנשים שפעלו בה, סוגיות מרכזיות שנקשרו בשמה והספרים שראו בה אור . יחד עם עוד כשלושים סיפורים,ספר זה מציע עשרה סיפורים מרכזיים פי - וספות ( ראו בתוכן העניינים עלקטנים יותר, תוך אזכורן של הוצאות רבות נ ) בספרו על 1999 ( אם להשתמש בלשונו של ליאוטרהספרים ובאינדקס ) . הוצאות ", הוא סיפורה הגדולהנרטיבים הקטנים, חיבורם של כלל ""המצב הפוסט מודרני" של המו"לות העברית – הפנים והמתפתח באפיקים שונים וממניעים שונים - רב – נוכל להציע כי "הארכיאולוגיה שלכאמור, ) 2005 ( של פוקובלשונו . המודרנית השיח המתלווה אליו,אתהידע" היא ההתבוננות ההיסטורית, הרואה את המידע ו כקטגוריות תרבותיות, בהן מונחים ה"סיפורים" באופן שכבתי וגניאולוגי, ברצפים ת רב מימדיות,ומקיימים בינם לבין עצמם זיקות . אותן זיקות יוצרות תובנו,שונים שאינן מכילות רק את הקצוות הבינאריים, הנרתמים, כביכול, למהלך לינארי לא ניתן, אם כן, להציג מודל הבנוי ממהלך קווי וישיר בלבד, אלאחלק . מוומטשטש אם מתמקדים בעובדות סטטיסטיות ובנתונים כמותיים כמו אלו הטכנולוגיים שוביחשב משוכלל ) והדמוגרפיים ( מי ( ממכונות דפוס "פרימיטיביות" לדפוס מ צנוע למדינה בת שבעה מיליון תושבים ) . . תל אביב : רסלינג . הארכיאולוגיה של הידע . ) ,1969 במקור 2005 ( . פוקו, מ 6 . תל אביב : רסלינג . הסיפור והלאום ) . 2007 . ( : חבר, חבהרחבהראו 7

נייגר, מוטי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר