|
|
עמוד:9
מבוא 9 ולהמשיך את העיון עד – תרבותיות ובהשלכותיהן החברתיותהמתעניין במגמות נוספת הקשורה בכך, נוגעת למבנהסוגיה . 21 - המאהשל הראשוןלסוף העשור ה ה הכוללת את סיפורה השלם של המו"לות העברית ניתןיהספר : על מנת להגיע לראי היה לבנות את הספר בשני אופנים : לספר אותו באופן כרונולוגי רצוף ( עשור אחר יבור כלעשור ) או להביא את קורותיה של כל הוצאה בנפרד, מתוך הנחה שח ה"ביוגרפיות" של ההוצאות יחד יספר את הסיפור השלם . נבחרה דרך ביניים, בה, מחד גיסא, מתוארות ההתפתחויות בשדהכאן על פי סדרן ) ,1993 Bourdieu ( כחלק מ"שדה הייצור התרבותי"המו"לות ומאידך גיסא, בכל,פרקים ) והשעריםפי סדר ה - עלהכרונולוגי ( ראו תוכן העניינים פרקבלכשעצמו נדונות ההוצאות לאור, שהופיעו באותו עשור, כל הוצאהשער וסיפורה מתחילת דרכה ועד סופה ( או, עד ימינו ) . כך, לדוגמה, סיפורה שלנפרד פרקהעוסק בראשית שנות הארבעים, אך השער" מתחיל בהוצאת "עם עובד ראשיתפרק עדהברצף באותוהוצאההשלביוגרפיה"ה"ש לה מגיש אתהמוקד . 21 - מאה השני להעשור ה י הספר מתמקדים בסיפוריהן של הוצאות הספרים מתוך פרספקטיבהשער יחד עם זאת, ביחס לסוף התקופה לה מוקדש המחקר, קרי, . היסטורית - תרבותית מתפתח דיון,,12 - אה הראשית העשור השני של המקורות ההוצאות הפעילות ב שלמוקדש לקורות השנים הראשונותההמשולל, מטבע הדברים, פרספקטיבה ו מאה הנוכחית ולעלילותיהן הסוערות מן הבחינה התרבותית, הטכנולוגית,ה הכלכלית ואף הפרסונאלית . בסופו של דבר מוצג בפני הקורא מהלך שלם, בן מאה ה בארץ מראשיתה ועד ימינו . זאת ועוד,שנה, המתמקד בהוצאה לאור של ספרות יפ החותם את הספר, שבו אף נדוןבשערעיון בתהליכים עכשוויים במו"לות מופיע עתידו של הספר העברי . ספר זה אינו מתיימר להקיף את עולם המו"לות העברית בן מאה השנים ובוודאי לא לרדת לעומקו של כל פולמוס בעולם הספר באותה תקופה,במלואו, אישים – ודיאכרוני, על השחקנים הראשייםאלא להציע מבט פנורמי, סינכרוני
|
נייגר, מוטי
|