|
|
עמוד:7
מבוא 7 "עסקי ספרים", בכמה מן השאלות,נוגע בספרו ) 2003 ( אנדרה שיפרין שיפרין ביחס למחקר בארה"ב : המרכזיות שישאל גם מחקר זה . כך כותב סיפורה של המו"לות הוא הרבה יותר מרשימת נתוני מכירות סתם . השאלות החשובות הן מה פורסם, מה יכלו הקוראים לבחור, אלו רעיונות חדשים הוצעו לציבור, אם בסיפורת ואם בעיון . הסיפור מעלה גם שאלות בדבר היחס בין התרבות הגבוהה וקהלי ההמונים בתקופה ו בתי ההוצאה עצמם ואיך השפיעושל תיעוש מפותח . איך השתנ השינויים על העובדים בתחום ? אילו היה בנמצא מחקר מקיף המתעד את פרטי השינויים האלה, היה הדבר מסייע בכתיבת הספר הזה . לרוע המזל, קיימים רק מעט מאוד מחקרים כלליים על תולדות המו"לות באמריקה, ולמעשה, מדובר, יש – ספרי הזיכרונות מעטים להפתיעבדרך כלל, בסקרים רחבים . גם קומץ ביוגרפיות של מו"לים אמריקאים ובריטים מפורסמים, וכמה ספרים על תולדות התאגידים . אחדים מאלה, כמו ספרו של יוג'ין אקסמן על הארפר, מעוררי הערצה בכנותם ומרתקים ; אחרים אפשר לסווג ) . 51כתרגילים ביחסי ציבור ( עמ' א התגלמות המימדים הפיסיים והמנטליים המכוננים את התרבות : הוצאה לאור הי ,הוא מניה וביה אובייקט גשמי ורוחני – הספר – התוצר הסופי של המו"לות קט שלשם הפקתו דרושים תנאים פיסיים כמו מכונות דפוס ואספקת נייריאובי ותנאים רוחניים, המאפשרים התפתחות של יצירה מקורית, ביניהם קיום קהל קוראים, המזין את המערכת הספרותית בציפיות ובהתעניינות . ספר זה מנסה באמצעות ניסוח שאלותפנים אלו ולמלא את הפער שמתאר שיפריןתילהתייחס לש בחשבון שחלקמביאעל אודות המו"לות בתחומיו של "עם הספר", כשהוא כדי לא ליפול למלכודותמהדיווחים על תקופות העבר יש לקרוא בזהירות, ב ההאדרה העצמית ויחסי הציבור .
|
נייגר, מוטי
|