|
|
עמוד:521
והלאה 80 - שמיני : שנות השער 521 נשוב אל קורות המערכת של "כתר" . מינוי של עורך ספרות המקור בהוצאת ספרים ידועה מעורר הדים בהוצאה ובעולם הספרות . הבחירה במשורר הצעיר, שמעון אדף, לתפקיד שמילאו יגאל שוורץ וחיים פסח, הפתיע את העוסקים בתחום . אדף היה אחד העורכים הצעירים, שמוּנוּ אז בהוצאות המובילות בישראל, י מירסקי ומשה רון ; ה לעם", נילבירון, שהצטרפה אל עורכי "הספריוביניהם תרזה דנה אולמרט, שערכה את סדרת "סף" בהוצאת "הקיבוץ המאוחד" ובהוצאת - זמורה - "אחוזת בית" ; הילה בלום ונועה מנהיים, העורכות ספרי מקור ב"כנרת אנשים אלה, שהיו אז בשנות השלושים לחייהם, היו הדור החדש . דביר" - ביתן קודמיו . כך אמר אדף בראיוןבעריכת ספרות מקור, שברר לו דרך שונה משל מ עתונאי : האסכולה שלי היא לא להתערב בקול המסוים של הסופר . ההתערבות שלי היא בזה, שאני מזהה את הקול שלו ומלטש אותו . האסכולה הוותיקה, שאותה ייצגו עורכים כמו אברהם יבין בזמנו, אומרת שיש לשאוף אליה . קונוונציה ספרותית של איך טקסט אמור להיראות וצריך אני מכבד את זה, אבל מרגיש פחות נוח לעשות את זה . בסופו של דבר, אלה לא הבדלים בין תורות מדעיות אלא בין תפישות אסתטיות . יכול להיות שהקול של הסופר שבור ופגום, אבל את זה בדיוק אני רוצה התפיסה שלי היא שספרות טובה נמכרת . הקהל לא קופא עללחדד . כן תפקיד ההוצאה לפתח סופרים, שיהיו הבאים בתור . כוללשמריו . ל דברים שאין להם סיכוי מסחרי . השיקול שלי הוא לא מה יהיה רב מכר . אלף 02יחד עם זאת, אני שמח שיש כותרים פופולריים שמוכרים ) ולימור 2004 - עותקים, למשל, הספרים של אורי אדלמן ( שנפטר ב ים וספרות פופולארית מאפשרת לינחמיאס . בהצלחה של כותרים כלל 10 להוציא כותרים שזוכים רק לקהל קוראים קטן . גלריה . ,הארץלתקן . צריךלאפגוםקול ) . 1פברואר,,5002 ( ש . ארי, - לבבהרחבה : אור 10
|
נייגר, מוטי
|