התחלה הלב הער

עמוד:11

אבל הדיאטות מרגשות רק לטווח קצר ובטווח הארוך לא תמיד עובדות, הילדים גדלים ולומדים ביקורת ומראים לנו כמה טעינו, סדנאות ההתעוררות הופכות משמימות ומוגבלות, ובגלל מגפה או שרפה קבוצת הריצה מתפרקת . אנחנו מנסים לשמר, לתחזק, לייצב, להרוויח, לצבור השקעות, לשדרג את עור הפנים ולתקן קמטים, אבל המציאות נותרת קמוטה, משתנה, מתחוללת, מתבלה . בספר זה אציע מבט אמפתי על האנושי ועל ההשתוקקות לשלמות שאינה מתממשת . אתבונן בהרגלים של הנפש ובדפוסים טועים שהיא לכודה בהם, ואציג מפת דרכים להחלמה מהסבל שהתודעה יודעת לעולל לעצמה . האגדה על הבודהא המקורי מספרת שהנסיך סידהרתא גוטמה היה סגור בארמונו ולא ידע אתגר וצער עד גיל עשרים ותשע . כשנחלץ מכלא התענוג שבארמון הוא יצא אל הרחובות ונדהם לגלות כמה סבל נערם בהם ; הוא ראה קבצנים אומללים קטועי גפיים, ילדים אבודים רעבים ובוכים, חולים סופניים שצועדים אל מותם וגופות מתכלות בשרפה אל מים קדושים . סידהרתא הבין שיש ערמות של כאב במציאות ויצא לחפש מזור לסבל האנושי . הנסיך ההיסטורי היה אמיץ לפשוט את קטיפת הארמון ואת עטיפת חייו הקודמים ולשקוע בהתבוננות סגפנית אינטנסיבית, שמטרתה הייתה חקירה עמוקה על טיבה של התודעה . הוא צלל אל מדיטציה עמוקה כדי ללמוד את המפגש של הגוף עם הרוח, וכדי להיטיב את המפגש של התודעה ושל הלב עם המציאות . בזמן שסידהרתא ישב במדיטציה תודעתו נשטפה באשליות, והוא נשאר לשבת ולהקשיב . הסחות דעת, תאווה ודחפים עלו בו, והוא המשיך להתבונן . תשוקות ופיתויים אפפו אותו, והוא נשאר לשבת ולא נכנע לתעתועי תודעתו התועה . במסורת הבודהיסטית, האשליות, הדחפים, התשוקות והפיתויים מגולמים בדמותו של השד מארה ( Mara ) . מארה מסמל את התשוקות שמציפות את התודעה בודהיזם ותשוקה 11

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר