|
|
עמוד:8
] 8 [ א מ ת א ו ח ו ב ה מעורבותנו ארוכת השנים בפסטיבל דוקאביב, מוסד קולנועי אשר משרטט דרך תהליך אוצרותו כמה מהתהליכים המכריעים שנוצרו כאן בקולנוע התיעודי בעשרים השנים האחרונות, אפשרה לנו הצצה מאירת עיניים לאופנים שקולנוע תיעודי עכשווי פוגש את קהליו ושמרה אותנו מעודכנים ביצירה פורצת דרך ומרחיבה גבולות . אנחנו מודים לסיני אבט, לקרין ריבקינד סגל וליערה עוזרי שהזמינו אותנו להשתתף, ולצד הפעילויות השונות לייצר בפסטיבל מרחב של חקירה אינטלקטואלית על שורשיו וצורותיו המגוונות של הקולנוע התיעודי . לכתב העת תקריב חלק חשוב מאוד בהתחדשותו של השיח על אודות קולנוע תיעודי בישראל בשני העשורים האחרונים . אנחנו מודים לעורכי תקריב רן טל וענת אבן, שהקימו את המפעל החשוב הזה, המקפיד לכנס תחתיו יוצרים וחוקרים, ליזום כתיבה מקורית על יצירה מקומית ובין-לאומית ולתרגם מאמרי מפתח . ענת ורן הזמינו אותנו להשתתף ב תקריב , הן בעריכה הן בכתיבה, ודחפו אותנו לחשוב על הרלוונטיות של סוגיות תאורטיות והיסטוריות ביחס ליצירה תיעודית עכשווית ומקומית . שני מאמרים מתוך אסופה זו תורגמו בעבר, ובגרסה מעט אחרת, עבור כתב העת תקריב , ואנו מודים לעורכים על כך שהסכימו שנשתמש בתרגומים אלו מחדש . הכינוס של ויזיבל אווידנס ( Visible Evidence ) , המפגש החשוב ביותר לחוקרי קולנוע תיעודי, נהיה עבורנו במשך השנים קהילה תומכת ומקום שהצגנו בו רעיונות חדשים ופגשנו חוקרים מובילים בתחום ממקומות שונים בעולם . הכינוס הוא קרקע פורייה וחממה מטפחת למחקר עדכני, ואנו חבים לו וליוזמיו — בריאן וינסטון, ג'יין גיינס, ביל ניקולס ובעיקר מייקל רנוב — תודה גדולה על שיצרו את המקום הזה והזמינו אותנו להשתתף בו . תודה מיוחדת שמורה לחוקר הקולנוע התיעודי ג'ונתן קאהנה, שבימינו כתלמידי מחקר באוניברסיטת ניו יורק עיצב את הזיקה שלנו לקולנוע התיעודי וחשף אותנו להיסטוריה המורכבת ורבת-הזרועות שלו . קאהנה הזמין אותנו להשתתף בארגון בוויזיבל אווידנס כשהכינוס התארח בניו יורק ושיתף אותנו בלבטים שליוו את עריכת The Documentary Reader , אסופה מונומנטלית על ההיסטוריה של הקולנוע התיעודי, שהיא חלק חשוב ממדף הספרים של כל חוקר בתחום . ג'ונתן היה עבורנו איש שיח, מורה, מבקר חריף ומקור ידע עצום . הוא מת בראשית 2020 . האסופה הזאת היא תולדה של מחקר ועשייה במשך יותר מעשור בתחום
|

|