|
|
עמוד:13
להועיל במרחב המשפחתי יכולות להועיל גם ברובד הלאומי . בחלק הזה מפורט מודל האחווה במשפחתו של משה רבנו כמופת ליחסי אחים מתוקנים, וכן מוצעים שמונה כלים מעשיים, העולים כמסקנות מהעיון בשני החלקים הראשונים של הספר . כלים שביכולתם, כך אני מאמין, למנוע התפרצות של מלחמת אחים . • • • בובר הזקן נהג להגיד בתקופת המלחמה הקרה כי יש לבחון את גלגוליה של סיסמת המהפכה הצרפתית "חירות, שוויון, אחווה" : החירות הלכה מערבה ושכחה את השוויון, השוויון הלך מזרחה ושכח את החירות, ואת האחווה שכחו כולם ( "סולידריות : יישוב, מדינה ומה הלאה ? ", מוקי צור, בתוך מסע אל האחווה , המכון הישראלי לדמוקרטיה ) . מטרת העיון בדברי ימי מלחמות האחים הקדומות שלנו היא להעמיד במוקד השיח, הלימוד וההשקפה את האחווה . על המורכבות והקושי שבה, על הסכנות והאתגרים שהיא מביאה, אבל בעיקר על העוצמה והכוח שהיא נושאת בקרבה, ועל חשיבותה ומרכזיותה בקיום ובמסורת היהודית . דומני שהאחווה היא אחת הבשורות העיקריות שהתורה מבקשת להנחיל ללומדיה . השבת הערך הזה למרכז חיינו הדתיים, החברתיים, הקהילתיים והלאומיים היא צעד חשוב בדרך לתיקון עולם . הספר הזה נכתב בשנים תשפ"ג ‑ תשפ"ה, בשעה שהחברה הישראלית מתמודדת עם משברים קשים ביותר מבית ומחוץ . שסע פתיחה 13
|

|