פתיחה

עמוד:10

אני לא זוכר כיצד ניסו המחנכת והיועצת להרגיע את החרדה שלי באותו יום, אך הימים חלפו והמלחמה שחששתי ממנה לא פרצה . הדמיונות שהפליגו רחוק ‑ לקרבות גרילה ברחובות ירושלים בין דתיים לחילונים או בין ימנים לשמאלנים ‑ לא התממשו, תודה לאל . בבתי הספר ובתנועות הנוער הקדישו את התקופה שלאחר הרצח לחיזוק האחווה, האהבה, השלום והרעות בתוכנו . קיימנו מפגשי שיח וסמינרים משותפים על בסיס קבוע, קמו אין ‑ ספור מיזמי חיבור בין קבוצות בחברה הישראלית, ואת הטקס ביום הזיכרון לרצח ראש הממשלה מקיים עד היום התיכון הדתי שלמדתי בו בשיתוף התיכון החילוני שמעבר לכביש . החברה הישראלית המשיכה להתקיים ולהתקדם . על אף הטראומה והכאב, לא פרצה מלחמת אחים . מאז ועד היום אנחנו ממשיכים לדבר בצער על הפילוג והפירוד, הקרע והשסע, ונביאי הזעם שבתוכנו שבים ומזהירים לא פעם ממלחמת האחים שעומדת אחר כותלנו . יכול להיות שזו אזהרת שווא, ויכול להיות שבזכות האזהרות אנחנו ניצלים מהתהום הזו שוב ושוב . עיון בדברי ימי ישראל מלמד את העובדה המצערת שהבעיות הללו אינן תופעה חדשה, ומלחמות אחים הן למעשה חלק מהדי ‑ אן ‑ איי של עם ישראל . התנ"ך מלא מלחמות בין אחים ‑ ממלחמות האחים קין והבל ויעקב ועשו, דרך מלחמות השבטים בין מנשה לאפרים או בין שבט בנימין לשאר שבטי ישראל, ועד למלחמות הקשות בין ממלכת ישראל לממלכת יהודה . רציחות פוליטיות הן צורת החלפת שלטון נפוצה ושכיחה בתולדות ישראל ‑ המלכים יורם ואחזיה, נדב ויהואש ועוד כמה נרצחו בעודם יושבים על כס המלוכה . השלטון בממלכת ישראל היה בלתי יציב והתחלף בתדירות גבוהה . השיא היה כהונתו של המלך זמרי, שרצח 10  קול דמי אחיך

ידיעות אחרונות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר