לפני שמתחילים

עמוד:10

וממש כמה מטרים ממנו עומדת בחורה וסביבה עשרות אנשים שכל תשומת לבם נתונה למונולוג מריר, שבו היא נשבעת שהיא בתה היחידה של המלכה אליזבת . אתם חייבים להאמין לה, זהו הסוד הנוראי של הכתר הבריטי, והיא כאן כדי לחשוף אותו סוף ‑ סוף לעולם . משפחת המלוכה הבריטית מסרבת להכיר בה ומרמה את כולם . חכו, חכו, יש לה המון הוכחות, היא כבר תראה להם מה זה להסתיר נסיכה . וככל שדבריהם של השניים האלה היו הזויים יותר, ככה זה עבד להם שם בפינת הנואמים שבהייד פארק . ככל שהאמת התרחקה מהם, כך הקהל התקרב אליהם . השקרים פשוט מִגנטו אותו . קצת יותר מעשר שנים אחרי כן תאגידי דיגיטל ענקיים ילמדו לעשות מזה ביזנס מטורף . ההוא שהריע לנואם בפארק יהפוך ל"לייק" ; ההיא שהתעקשה לעדכן את שכנתה במה שנאמר תהיה לכפתור "השיתוף" ( " share " ) ; הצווחן שנהנה כל כך להפריע הוא טרול ; והפרובוקטורים ‑ מכורי תשומת לב ‑ יהפכו לטוקבקיסטים . הרשתות החברתיות המקוונות יבינו מהר מאוד את כוחו של השקר למשוך תשומת לב, לייצר עניין ולעבור במהירות הבזק מפה לאוזן, או כמו שניסח את זה מארק טוויין : "השקר מספיק להקיף את חצי כדור הארץ עוד לפני שהאמת מסיימת לשרוך את נעליה" . היום כבר אין לאיש בעולם ספק שאלגוריתמים, צאצאיהם של מוליכי השולל מהייד פארק, הצליחו לטשטש לחלוטין את הגבול בין עובדות לבין שקרים . האינטרנט הוליד חברות שהמודל העסקי שלהן מעודד מניפולציה על התודעה שלנו באמצעות כזבים, חצאי אמיתות, או מה שזכה לכינוי, שכבר מזמן גלש מעבר לעולם החדשות אל כל מחוזות השקר ‑ "פייק ניוז" . תשאלו את אלה שקראו עשרות מחקרים שמוכיחים לחלוטין עד כמה חיסונים נועדו להרעיל אותנו . דברו עם אלה שמוכנים להישבע שכדור הארץ הוא שטוח, ואם קשה לכם להאמין להם אז תוציאו, לכל הרוחות, את הראש מהחלון ותביטו קדימה . מה לא ברור ? ! אתם רואים משהו עגול ? ! באמת נראה לכם הגיוני שכאשר אתם עומדים עכשיו עם הרגליים על הקרקע, מישהו בצד השני של כוכב הלכת שלנו עומד עם הראש למטה ? !    10  מותה של האמת

ידיעות אחרונות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר