|
|
עמוד:8
מבוא | 8 " לִקְרֹא בְּשֵׁם ה ' הפרטי , הייחודי , הקורא לאדם בשמו , והאדם לומד " ) בראשית ד ', כו ( . ובספר שמות ' תורת 4 לא קשה לגלות בספר בראשית ' תורת אבות ' תורת משה ' אנו מוצאים ' לוחות ראשונים ' ו ' לוחות בתוך ' . משה ' כִּי אָנֹכִי ה ' אֱלֹהֶיךָ אֵל " ) שניים ', כמו גם עשרת הדיברות במידת הדין שם ", ה ' ה ' אֵל רַחוּם וְחַנּוּן מידות הרחמים ) " לצד ", שמות כ ', ד ( קַנָּא ל " ד , ו ( , ואף תורה ומשנה תורה , ובהמשך : תורה שבכתב ותורה שבעל פה . הכל צפוי "' הפכים ' נוספים : מם של חז " ל אנו מוצאים בעול ים חיים הן , והלכה כבית אלו ואלו דברי אלה " 5 ; " והרשות נתונה אלו תלמידי חכמים — ) קהלת י " ב , יא ( ' בעלי אֲסֻפּוֹת '" 6 ; " הלל שיושבין אסופות אסופות ועוסקין בתורה , הללו מטמאין והללו מטהרין , הללו אוסרין והללו מתירין , הללו פוסלין והללו מכשירין . נִתנו ' שמא יאמר אדם : היאך אני למד תורה מעתה ? תלמוד לומר : אמרן מפי ] = משה [ ל אחד נתנן , פרנס אחד אֵ — ) שם ( ' אחד מֵרֹעֶה וידבר אלהים את כל הדברים ' כל המעשים ברוך הוא , דכתיב אדון 7 " . ) שמות כ ', א ( ' האלה הוגים בעלי מחשבה ושל אחדות הפכים קיימת גם בתורתם של חיים ומוות , אור וחושך , טוב ורע , מותר ואסור , : מקובלים וחסידים " ו , ה , וראו רמב " ן שם . למשל בבראשית כ . 4 כות הל ; פירוש המשנה שם , רמב " םה : וראודברי רבי עקיבא באבות פ " ג מט " ו , . 5 א ' רביצקי , : מודרנית ראו ו ' . על הביטוי הזה במשמעות יהודית - תשובה פרקים ה ' תו משיחיות , ציונות ועתידה של ישראל בהשקפות הדתי — נתונה ה ' הצפוי , והרשות חזון — 21 - ישראל לקראת המאה ה הראבן ) עורך ( , ' א בתוך : החלוקות בישראל ', . 198 - 135 , ירושלים תשמ " ד , עמ ' ויעדים משמעותו של : אלו ואלו א ' שגיא , גם : גיטין ו ע " ב . ראו וראו עירובין יג ע " ב ; . 6 . 1996 תל אביב , עיון בספרות ישראל — השיח ההלכתי ; אבות 195 יב , מהד ' ליברמן עמ ' - א " ז הל ' יתוספתא סוטה פ , וראו גם : חגיגה ג ע " ב . 7 . 68 דרבי נתן נו " א פי " ח , מהד ' שכטר עמ '
|

|