דברי פתיחה

עמוד:8

הקובץ עצמו מחולק לשני שעיים : H ( נגולה ובדרך לארץ . ב ( באדץ­ישיאל . בפיק הראשון ­ הרצאות חוקרים ועדויות בנושאים; תנועות נוער יהודיות בגרמניה הנאצית, בגטאות ובמחנות המעצר בקפייסי 7 . ב 3רק השני ­ עדויות של חנ­יכי תנועות נועי ממחנות העולים, הנוער העובד ובית"ר . * ראינו לנכו 7 להוסיף ל"שרלחך" זה גם עדות איש הלח"י . הגם שלח"י לא היתה תנועת נוער, יש בעדות ביטוי עז לחוויותיו של נער ארץ­ישראלי בתקופת המאבק . סוגרת את הקובץ הרצאה המסמנת את גבולות הזמ 7 והמקום ומגדירה את התנאים האובייקטיביים מהם נבעו האילוצים לפערלתך של הנהגת התנועה הציונית והנהגת היישוב . לא כללנו בקובץ את דרך ההפעלה הדידקטית, משוס שאי 7 המסגרת מתאימה לכך, רשימת ההפעלות מובאת בסו; * הקובץ . אנחנו מודעים לחוסר האפשרות לתת תשובות מלאות לכל השאלות ואפילו לשאלות שהוצגו בפתיחה . ההרצאות, העדויות והפעילויות הדידקטיות נועדו בעיקר לעורר השאלות ולסמץ ניוונים אפשריים לחיפוש התשובות . למרות זאת, אנו מקווים כי קובץ זה יסייע למורה, למחנך ולמדריך וא 9 לתלמיד ולחניך, לא רק כחומר נוס 9 ללימוד פיק היסטורי אלא כחומר להתיחסות רחבה ומעמיקה יותר לגבי שאלות של אחריות ומחוייבות של נוער בכלל ושל תנועות נוער בפרט . בהנאת הדברים נשמר בדרך כלל סגנו 7 הדיבור של המרצה או העד, תוך עריכה לשונית קלה בלבד . תודתנו נתונה לכל מי שנטל חלק בקיום ימי העיו ,7 וכ 7 אנו נוטלים על עצמנו אחריות לטעויות ושיבושים, אם ימצאו כאלה למרות מאמצינו למנעם . אסנת שירז * מפרק זה נעדרת, לצערנו הרב, הרצאתו של ר "ר שביט על בית"ר, בשל תקלה טכנית שמנעה הקלטת דנריו .

יד טבנקין -  המרכז המחקרי, רעיוני, תיעודי ומוזיאלי של התנועה הקיבוצית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר