תוכן העניינים

עמוד:9

ח . מילים לועזיות 114 ט . מונחי מדרש 116 י . סגנון 119 יא . סיכום 123 פרק ח : צורות ספרותיות ועיצובן 124 א . סיפורים 124 1 . סיפור השבאי והתינוקות ( סעיף ד ) 125 2 . קובץ סיפורי נוראות החורבן ( יא - טו ) 131 3 . קשרים בין סיפור השבאי והתינוקות ובין קובץ סיפורי נוראות החורבן 134 ב . משלים 135 1 . משל בן המלך שביקש להגביה אבן ( כ [ א ] ) 137 2 . משל החכם שלא ראה אבל מימיו ומת בנו ( כ [ ב ] ) 141 3 . משל החכם שמתו בניו ( כ [ ג ] ) 152 נספח א : מקורותיו של סיפור השבאי והתינוקות ( סעיף ד ) 156 נספח ב : עריכת סיפורי השבי של ילדי הכוהנים ( נספח א במהדורה ) 160 פרק ט : נושאים מרכזיים במדרש 165 א . עיצוב החורבן 166 1 . החורבן שאליו מתייחס המדרש 167 2 . היקף החורבן 168 3 . הסיבות לחורבן 169 4 . מבצעי החורבן וחלקו של אלוהים בו 171 5 . זהות קורבנות החורבן 173 6 . עיצוב הגאולה 174 ב . דמות האל 175 1 . דמות האל הכועס והמעניש 178 2 . דמות האל המצטדק, האמפתי והמנחם 179 3 . דמות האל האבל, השבור והחלש 180 ג . רעיון קידוש השם 185 ד . נושאים הנעדרים מן המדרש 192 פרק י : בעקבות יצירת המדרש, זמנו ומקומו 195 א . איכה זוטא כמדרש מאוחר 196 ב . המקום והזמן של יצירת חלקו הראשון של המדרש 197 ג . המקום והזמן של יצירת חלקו השני של המדרש ועריכת המדרש השלם 202 ד . שילובה של חטיבת קינת האבות במדרש 211 ה . עריכת שני חלקי המדרש לחיבור אחד 211

המכללה האקדמית הרצוג - רשות המחקר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר