והוא ימשול בך?: התמודדות היהדות עם הכאת נשים - מטאפורה והלכה

עמוד:9

“ולא נבוש לעולם ועד“ אהבת עולם אהבתנו י"י אלהינו חמלה גדולה ויתירה חמלת עלינו אבינו מלכינו בעבור אבותינו שבטחו בך ותלמדם חוקי חיים כן תחונינו ותלמד' אבינו מלכינו אב הרחמן רחם עלינו ותן בלבנו להבין להשכיל לשמוע ללמוד וללמד לשמור ולעשות ולקיים את כל דברי תלמוד תורתך באהבה . והאר עינינו במצותיך ודבק לבינו ביראתך ויחד לבבנו לאהבה וליראה את שמך ולא נבוש לעולם ועד כי בשם קדשך באמת נקרא עלינו ועשה עמנו בעבור שמך הגדול והגבור והנורא מהרה באהבה תרום ותגביה קרננו ותושיענו למען שמך . בך בטחנו לא נבוש . ובשמך חסינו לא נכלם ולא נכשל לעד ולעולמי עד ( מחזור ויטרי סימן פט ) . כִּי לֹא-אוֹיֵב יְחָרְפֵנִי וְאֶשָּׂא לֹא-מְשַׂנְאִי עָלַי הִגְדִּיל וְאֶסָּתֵר מִמֶּנּוּ : וְאַתָּה אֱנוֹשׁ כְּעֶרְכִּי אַלּוּפִי וּמְיֻדָּעִי : אֲשֶׁר יַחְדָּו נַמְתִּיק סוֹד בְּבֵית אֱלֹהִים נְהַלֵּךְ בְּרָגֶשׁ : ( תהלים פרק נה, יג – טו ) the One who heals also wounds despite contrary claims that one who wounds could never heal and one who heals would never wound nevertheless “Hosea“ Gene Crumley, Judaism

כרמל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר