פתח דבר

עמוד:14

המשטר הישן והמהפכה 14 ריצות תובילהע נמצאת בהן ולא יכולה עוד להימצא בקִרבן . השלישית : לתוצאות הקטלניות ביותר דווקא בחברות האלה, שכן יותר מכל סוג אחר ת שהחברותלואת התפתחותן של כל אותן קלקדתשל שלטון היא מעוד האלה רגישות להן במיוחד, ודוחפת אותן לכיוון שאליו נטו כבר באופן טבעי . בחברות האלה, האנשים כבר אינם קשורים זה לזה באמצעות שכבת סייה, מעמד, גילדה או משפחה, ולכן הם נוטים במידה רבה יותר לואוכ להתעסק בעניינם האישי, רואים תמיד רק את עצמם ומסתגרים ה שכל מעלה ציבורית מוחנקת בה . במקום להיאבק חוק באינדיבידואליות ד ריצות הופכת אותה לבלתי נמנעת כי היא נוטלת מהאזרחים הע בנטייה זו, כל תשוקה משותפת, כל צורך משותף, כל הכרח להבין זה את זה וכל 'מגדרת' ניין, היא הע הזדמנות לפעול יחד, ולא מותירה מהם דבר . לצורך את האנשים בחייהם הפרטיים . אם האנשים נוטים כבר להתרחק זה מזה, אותם ; אם הם נעשים קרים זה לזה, היא מקפיאה אותם . דתריצות מבודהע במעמד והדחףדתבחברות מסוג זה, שאין בהן שום דבר קבוע, הפחד לר הרף כל אדם ואדם ; ומכיוון שהכסף נעשה בהןת מעמד מדרבנים ללא לולע יקרי שמדרג ומבדיל בין בני האדם, והוא סיגל לעצמו ניידוּת העלחותָם הוא עובר מיד ליד בכל רגע, משנה את תנאי חייו של הפרט, – ייחודית כל אדם כמעט ייאלץ לפעול במאמץ תמידי – מעלה או מוריד משפחות וחסר תוחלת כדי לשומרו או להשיג עוד ממנו . הרצון להתעשר בכל מחיר, הנטייה לעסקים, האהבה לרווח, החיפוש אחר רווחה גופנית והנאות חומריות הם התשוקות הרווחות ביותר בחברות האלה . אם שום דבר לא ת בכל המעמדות, חודרותלואלה מתפשטות בקעוצר בעדן, תשוקות למעמדות שהיו זרות להם ביותר, ובמהרה מצליחות להרגיז ולדרדר אומה ריצות מצוי בעידודן של תשוקות אלה ובהפצתן . העשלמה . שכּן עיקרה של התשוקות המייאשות האלה מסייעות לעריצות ; הן מעסיקות את דמיונם של ניינים הציבוריים, מסיטות אותו וגורמות לבני האדם הע בני האדם הרחק מ ניק העריצות יכולה להעהמחשבה על מהפכה . רקמןלרעוד מפחד רק לתשוקות אלה את המחסה והצל הדרושים לפריחת החמדנות והמאפשרים את הבושה . תשוקות אלה היולולגרוף רווחים במרמה באופן שמערער אפי ולטות . תה הן שזכוריצות, אך בהעעוצמתיות גם ללא ת הטבעיות בחברותלות בקלקלו מנגד, רק החירות יכולה להיאבק ביעי האלה ולמנוע את המשך הידרדרותן במדרון שבו הן מחליקות . רק החירות

כרמל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר