פתח דבר

עמוד:12

1212 פתח דבר זו דוגמה אחת פשוטה להתקבעות פרדיגמות בלי לנסות לערער אותן, להרהר אודותיהן ולשנותן . וכפי שביטא זאת הפילוסוף אפלטון : "אתה יכול ללמוד עוד על אדם בשעה אחת של משחק יותר מאשר בשנה של שיחה . " הספר הזה מציג סוגיות שעניינן המרכזי הוא הכשרת אנשי ונשות חינוך כמסע במרחבי אי הבהירות . הוא נשען על שלושה מרחבי עיון ומחקר המחולקים לפרקים, ובכל פרק מחקרים מהשדה אל התאוריה ומהתאוריה לשדה בניסיון כן לגשר על הפערים בין העשייה לכתיבה ומהחקר לפרקטיקות המעש . הפרק הראשון יעסוק בהכשרת מורים בעידן עתיר תמורות ושינויים . הפרק השני יציג מחקרים שעניינם מורים במבוך של זהויות . הפרק השלישי נושאו מורים מתמודדים, סוגיות ליבה בעשייתם המורכבת של אנשי ונשות החינוך . הפרקים שזורים זה בזה כבמארג מורכב . כולם יחד וכל אחד בנפרד יציגו תמונה חקרנית ומורכבת של תהליכי ההכשרה, הבניית הזהות, הקשיים וההתמודדויות במסע ההכשרה וההתפתחות המקצועית של סגל החינוך . אנחנו תקווה שהמחשבות, התובנות והממצאים המוצגים בין דפיו של הספר הזה ימצאו אצל קוראיו מרחב למחשבה ומאיץ לפעולה, כדי לתרום ולו במעט לעשות את העולם החינוכי לכיפת הברזל הערכית והמשפיעה של ארצנו ובשאיפה לעתיד טוב יותר . איתן סימון ויונית ניסים

פרדס הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר