|
|
עמוד:39
תשרי תשפ"ו, ספטמבר 2025 גיליון 101 39 המתנהלות בסגנון קצת פרטיזני", היא משחזרת . שיחה קצרה עם קמ"ן החטיבה מבהירה לה מה בדיוק מצפים ממנה לעשות שם : "האתגר הגדול ביותר עמו התמודד קמ"ן זה היכולת לתרגם את כל מלאי המודיעין שנצבר, למשהו נגיש לדרג המתכנן, ובמקביל - ללוחמים בשטח . הקמ"ן ביקש לממש ניסוי שנערך עוד לפני המלחמה, שכונה "אד"ן – "אמ"ן לדרג הנפרס" : צוות הקרב החטיבתי אמור להיזון ממקורות מודיעיניים מגוונים שיסייעו לו כצרכן של מערכת האיסוף המרכזית של אמ"ן, לייצר במידה רבה בכוחות עצמו את הדרוש לו . משמעות המילים הגבוהות האלו הייתה שתפקידי לבנות את הכול מאפס . הפכתי להיות רל"שית, פקל"שית, רס"פית וקצינת אג"ם והערכה במערך המודיעין בחטיבה . רצינו להבטיח שחטיבה ,401 תהפוך גם ל'צרכנית מודיעין', וגם ל'סוכנות מודיעין' המסוגלת להפיק בכוחות עצמה מידע . במבט ראשון, זה כאילו נלקח מספרי פנטזיה" . הצורך הדחוף יהיה זה שיחייב את ריכוז המאמץ בשלושת השבועות עד תחילתו של התמרון, ויהפוך דמיון למציאות . ההבדל המרכזי שבין איסוף מודיעין בחדר ממוזג מול צגי מחשב ובין יחידה לוחמת מחייב הבנה של צרכי היחידה הלוחמת . נגה מאמצת את המסקנה הזו מיד עם כניסתה לתפקיד . היא יוצאת לשטח, אל שטחי הכינוס של הצק"ח, למטווחים ולכיתות הלימוד במטרה כפולה - ללמוד וללמד : "מעולם לא הייתי קודם לכן בתוך טנק, ובכדי להבין מה בדיוק המידע אותו צריך איש צוות לקבל, הייתי חייבת להיות שם, לראות, להרגיש ולחוות את זה . למדתי להכיר את מיקומו של כל איש צוות בתוך הטנק, את הדרך לתפעל את המקלע המקביל, ואת נהלי הפתיחה והנעילה של המסדרון האחורי בטנק . למדתי על סוגי התחמושת השונים, כמו ה"רקפת" - פגז שבמקורו נועד לפגוע באנשי חי"ר, אבל מסוגל לנטרל בקלות דירת מגורים בבית שאת קירותיו היא חודרת . למדתי מקרוב מה בדיוק נקודות החוזקה והחולשה של דחפור D9 מוביל הכוח, מה הן מידותיו ואיך בדיוק הוא אמור לעבור גשרון צר או סמטה . למדתי באופן מעשי להכיר חוויות שלא הכרתי משום כיתת לימוד, כמו "גשם סגול" - אזעקה חטופה לפני הפגזה פתאומית של פצמ"רים, עם התראה של שניות בודדות, המחייבת תפיסת מחסה מיידי בתוך הטנק או מתחתיו" . במקביל ללימוד העצמי, נגה מעבירה ללוחמים ולמפקדים כל פיסת מידע הנראה לה רלוונטי . היא מאתרת מומחים ומש"קים והופכת אותם למעיינות שופעים של ידע על הקלפים הסודיים שמסתיר חמאס . משך עשרים ימים רצופים היא מעבידה בפרך את מומחי המודיעין אותם הצליחה לגייס, בשאיפה לנסות ולהגיע עד אחרון אנשי הצוותים ולשנן באזניהם את כל ההפתעות שמכין להם האויב : מטעני גחון במעברים הכרחיים, RPGילוטמ מייצור מקורי ומטענים תרמו - באריים מייצור עצמי או מייבוא שמקורו באיראן . * * * עם תחילת התמרון, נגה מרגישה שרק נוכחות שלה יחד עם הכוחות המתמרנים, תחדד עבורה מהם צורכי המודיעין ההכרחיים ביותר . כך, ב - 12 בנובמבר, לבושה בווסט עם קסדה ונשק אישי ומתמקמת במסדרון האחורי המיטלטל של טנק המח"ט, מרכבה סימן ,4 היא מגיעה ל"אוניברסיטת אל - קודס" . לאחר מספר שעות טנק המח"ט עוצר ליד מה שהיה פעם מלון הבלו - ביץ', והצוות פורק ממנו . "נגה מה את חושבת ? " שואל מפקד החטיבה . שתיקה קצרה, ואז משתחרר הכול : היא מנתחת את מה שראו עיניה, מציעה טכניקות ושיטות פעולה שלא תמיד מוכרות בשטח למג"דים, מסבירה כיצד ניתן ליישם "יצאתי לתל אביב ואחרי 24 שעות הבנתי שאין לי יותר מדי מה לתרום שם . ביקשתי לעבור לצק"ח ( צוות קרב חטיבתי ) 104" "יכולתי לתת לכל לוחם את מה שהוא צריך, לרבות שינוי בגוון הקרקע החולית כעדות שמשהו חפור מתחתיו" צילום : דובר צה"ל צק"ח 404 בעזה . נגה פ' : "לתת ללוחמי הגדוד פירוט עד לרמת דיוק של סנטימטרים בודדים" . צילום : דובר צה"ל
|

|