|
|
עמוד:8
ח ל ק ש נ י : הזיקה בין תפיסתו הפיזיקלית והמטאפיזיקלית של קרשׂקשׂ לבין שיטת העצם של שפינוזה פרק 4 : המבנה הארכיטקטוני של העצם השפינוזי וקרבתו לפיזיקה ולמטאפיזיקה של קרשׂקשׂ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 179 4א . תפיסת העצם של שפינוזה ויחסו לתפיסת האלוהות של קרשקש . . . . . . . . 179 פרק 5 : תארי האלוהים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 193 5א . תורת התארים של דקארט ובעיותיה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 195 5ב . היחס תואר-אופן במשנת דקארט . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 197 5ג . תפקיד השכל בהגדרת התואר של שפינוזה, שתי הקריאות של התארים ויחסי גוף נפש . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 198 5ד . השפעת תורת התארים של קרשקש על שפינוזה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 218 5ה . היחס שבין המהות לתארים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 220 5ו . התואר כהסבר לשאלה כיצד העצם קיים וממשותם האובייקטיבית של התארים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 231 5ז . היחס בין הפרכת קרשקש את ביקורת של אריסטו בדבר קיומו של גודל אינסופי ותפיסתו את האל כ״מקומו של עולם״, לבין תואר ההתפשטות אצל שפינוזה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 241 חלק ראשון : הפרכת קרשקש את אי אפשרותו של גודל נבדל ויישומה בתורת שפינוזה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 241 חלק שני : תפיסת האל של קרשקש כ״מקומו של עולם״ והשפעתה על תפיסת תואר ההתפשטות בתורת שפינוזה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 265 פרק 6 : האופנים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 281 6א . מעמדו האונטולוגי של האופן ויחסו לעצם . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 288 6ב . מושגיות, סיבתיות ואינהרנטיות . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 293 6ג . אופנים סופיים ואופנים אינסופיים בתורת שפינוזה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 301 6ד . האופנים האינסופיים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 302 6ה . המבנה והפונקציות הייחודיות של האופנים האינסופיים לפי התואר אליו הם שייכים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 306 6ו . האופנים הסופיים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 320 פרק 7 : הנמצאות ומעמדן בתורת קרשׂקשׂ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 324 7א . תפיסת הנמצאות בתורת קרשקש ויחסה לתפיסת האופנים הסופיים בתורת שפינוזה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 350 נקודה ראשונה : פונקציית שכלו של האל, פרלליזם והקשרו למציאות הנבראים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 350
|

|