|
|
עמוד:92
92 | אופקים אמון והיכרות . מערכות היחסים בין צה"ל ובין החברהד . החרדית סובלות מבעיות אמון קשות שהצטברו לאורך שנים רבות . במהלך השנים נבנו תוכניות שונות לגיוס חרדים . לרוב הן פותחו על ידי מפקד שהגיע עם מוטיב ציה אישית להצליח, ובמסגרת תפקידו היה יכול להש- פיע על אופי המשרתים ומסלול השירות . במרבית המק- רים הצליחה התוכנית במשך מחזור או שניים, ולעיתים- אפילו שלושה . אבל תמיד בנקודת זמן כלשהי המפקד עזב, והמפקד הבא היה מחויב פחות לשמירה האדוקה על כללי התוכנית החרדיים . וכך צעירים חרדים ששירתו חזרו מאוכזבים והעידו כי צה"ל לא עמד בהתחייבות שלו לכללי המסלול . גם מנקודת המבט של צה"ל, ההבטחות לגיוס חרדים לא קוימו . הפיכת הסוגיה לפוליטית החזיקה את צה"ל כמו בן ערובה, התלוי במנצח בתחרות הורדות ידיים בין מפלגות . בימים אלה אנו רואים את המבוכה שצה"ל נמצא בה אולי יותר מאשר בכל תקופה אחרת . מצד אחד, אין חוק שמאפשר לחרדים לקבל פטור מגיוס, אבל מצד שני, צה"ל לא יוצא במהלך גיוס מלא, גם לא חלקי . הצבא מסרב להיות הקורבן של פוליטיקאים שלא מצליחים להגיע להסכמות ומגלגלים את הסוגיה לפתחו, אך הוא מחזיר אותה אליהם . בתוך כל המבולקה הזאת, האמון הראשוני שנוצר בזכות הקשר האישי שלי עם אהרון ספראי, היה הבסיס לשינוי . האמון בינינו נבנה בדרך היחידה שיחסים בריאים נבנים בה – דרך היכרות . לא היכרות שטחית, אלא כזו מעמיקה שיש בה כדי להבהיר את השונות בינינו ולהַבְנות הרבה כבוד . על כך יש להוקיר את הפעילות של ארגון "מעוז" שמקיים תוכניות מנהיגות מצוינות, ומתעקש להביא את כל חלקי החברה הישראלית לכל קבוצה וללא פשרות . אנחנו לא מודעים למרחק שיש בינינו . בני ברק כל כך רחוקה מתל אביב, שנדרשת תוכנית התערבות שלמה כדי לחבר בין האנשים, גם אם הם שכנים . הישראליות החדשה יצרה מערכת ניכור בלתי נסבלת, שבה עלי נו להילחם . עם שבירת הניכור יכול להיבנות אמון, ועם- האמון יכולים לצמוח פתרונות יצירתיים מגוונים לגיוס לכל רוחב הצבא . פורת סלומון, ויש , ,2012 אקריליק וגרפיט על לוח עץ, 240 x 120 ס"מ
|

|