|
|
עמוד:11
אופקים | 11 י ש ר א ל ש ל מ ח ר | ד נ י א ל ה ר ט מ ן ברוב העולם, הנאמנים בו-זמנית לעם היהודי ולמדינה שבה הם אזרחים . האתגר המיוחד של הערבי הישראלי הפלסטיני, שהתעצם בשבעה באוקטובר, הוא שמעגל שייכות אחד שאליו הוא משתייך נמצא במלחמה עם מעגל אחר . גם ליהודים בישראל יש מעגלי שייכות רבים, המורכבים מזהויות פוליטיות, דתיות, אידיאולוגיות, מגדריות וגיאוגרפיות שאליהן הם משתייכים . אך בעת מלחמה כל אלו מתאדים ומותירים על כנה זהות אחת ברורה : ישראלי-יהודי . בשעת המלחמה אנו דורשים גם מאחרים נאמנות חד-ערכית כזו, אך בעוד הערבי הישראלי הפלסטיני יכול לגנות באופן מלא את פשעי שבעה באוקטובר, אין זה פשוט עבורו להיכנס תחת האלונקה בקרב כנגד קבוצה שאיתה הוא חולק מעגל שייכות ונאמנות . בשמונה באוקטובר החברה הישראלית היהודית התחילה מסע של מבחני נאמנות וניסיונות ציד של בוגדים . אנשים איבדו את עבודתם, הוכפשו והושתקו . ישראל של מחר תצ טרך להתמודד עם הזהות והנאמנות המורכבות של הערבים- הישראלים הפלסטינים . כיצד בונים שיח מורכב יותר על נאמנות, המתאים למציאות הישראלית המורכבת ? מהו אופייה של ברית אזרחית חדשה בין הישראלים היהודים לישראלים הערבים הפלסטיניים ? איך נבנה גשרים של צדק וכבוד בין יהודים לערבים במציאות המורכבת שבה אנו חיים ? ו . שאלת הלאומיות והלאומנות מעצם הגדרתה, לאומיות יוצרת ואף מחייבת נאמנות לאזרחי הלאום והעדפה שלהם על פני אחרים . אולם אף שהיא יוצרת איריס סינטרה, מסחרחורת הים לסחרחורת היבשה, ,2020 שמן על בד
|

|