פתח דבר

עמוד:11

11חמודותמילים להבין איך ראיתי כדי אולם אינני יודע אם זה יספיק להם – והביקורות את החיים הרוחניים שלי ואיזו מורשה יהודית ניסיתי להנחיל לצאצאים האלה, לכן העליתי על הכתב את דברי התורהולצאצאי הצאצאים . . אני מקווה שהם יותר טוב מהמחקריםיבחיהזההיבטהמשקפים את ה איש "שמו של הנביא שהיה, כשם שאני נקרא על"לים חמודותימ"ו ייה . "חמודות כשעברתי על כל דברי התורה המובאים בכרך זה, הבנתי שיש כמה רך השנים : הכמיהה לחברה יותרמוטיבים מרכזיים הזורמים בהם לאו צודקת ולשלום עם שכנינו ; גישה ליברלית ופלורליסטית לדת היהודית ; אמונה בערך הדתי של מדינת ישראל לכל עם ישראל ; התורה הרגשת עליונות לשהצדקה בתור כהשראה והנחיה לחיים טובים, ולא ודית תקווה לעולם יותר טוב, תקווה המשתקפת באמונה היההיהודית ; ו בביאת משיח צדקנו במהרה בימינו, אם לא באדם הספציפי שימלא תפקיד זה . את דעותיהם שליםהמקצועיבחיילאורך השנים ניסיתי להסביר אמונותיי . בכל זאתאתלנסחןויסינהעמנו ונמנעתי מבגדולי ההוגים אמרה מהמסורתבמובעשהקרוב ביותר לדעתי,לעצמיהחלטתי ( הקדוש ברוך"בריך הוא, אורייתא וישראל חד הואקודשא"הקבלית : ) . אין לזה שום הצדקה עיונית הואדבר אחד – הוא, התורה ועם ישראל או שכלתנית, אבל לי זה הספיק . ודי למבין . החברותא שלי בדוא"ל יומי – , הרב פרופ' מרטי לוקשיןהוותיקחברי ונכדתי נעמה, דברדף יומי בתלמוד כפי שעושות בתי עדינהגם ( הלומד – שלי כבר עשרות בשנים"אורים ותומים"שאינני מסוגל לעשות ) וה למנוע ממני טעויות גסות . אשר בנימיןכדיהסכים להסתכל בדבריי פה וף, מנהל ההוצאה לאוראני מודה למשה מנשהעזר בעניינים טכניים . תלמתתיהו ראובן על עבוד ; , שקיבל ספר זה לפרסום"וובכתב" . ולמורן ברק על עיצוב העטיפהשלוהעריכה היסודית יהי רצון שיוצאי חלציי ימצאו עניין ברעיונות שהבעתי לאורך שנים מהשקפת עולמי, עד שיבוא משיח צדקנו מעטרבות ; וגם יאמצו לפחות במהרה בימינו .

כתב ווב הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר