|
|
עמוד:10
יצחק טבנקין דעותינו לא בשם ולא בנוסח הפורמאלי, כי העיקר לנו : פעולותינו בתכנן . בעלות כללית על האדמה והרכוש והפעולה המכוונת למטרה זו האחת יהיו ליסוד הסוציאליזם אצלנו, ולא הדעות בנוגע למטרה זו ולפעולות אלו . הדעות עשויות להיות שונות, כשם שגם דרכי הפעולה להחיאת השפה והתרבות יוכלו להיות שונים . בויכוח היו שהביעו דאגה, כי השם עלול להפריע להשתתפותנו באיגטרנאציונאל ■■ . מגוחך הדבר . פועליציון לא שינו דבר במשך שנים, לא בתכניתם ולא בשמם, בשביל להיכנס לאינטרנאציונאל . הצורך החיוני שלנו מביא אותנו להצטרף אל האינטרנ ציונאל . טועה הדעה האומרת, כי "התאחדות המעמד העובד היהודי", הוא שם העשוי להרחיק את הפועלים מאתנו . הן עם השם תבוא גם התכנית, אשר תבטא נאמנה את יחסנו לצורות החברה ואת פעולותינו להגשמת הסוציאליזם . בוויכוחים הובעו גם חששות בדבר אפשרות של בגידה בסוציאליזם מצד הפועלים, ועל כן הם מעדיפים כי נגדיר עצמנו כמפלגה . מניין איאמון זה כלפי מעמד העובדים י אך אם כך הדבר, אם אין בטחון בנאמנותו של המעמד העובד לסוציא ליזם, מהי הערובה במפלגה הסוציאליסטית ? האם כוחה עדיף אל מול הםטיכיה ? הפועלים המאוחדים כמע : לד אינם חשודים מראש כי יבגדו בענייניהם המשותפים . להיפר, מגמה החוששת מפני אחדות המעמד והמפוררת משום כך את כוחות הפועלים, היא שמזיקה לעניינים אשר בשמם היא דוגלת . דובר גם על הצורך ועל הערך של השקפתעולם . אבל ערכה איננה בכך שהיא חובה מפלגתית . לשם המעשה אנו קוראים לאיחוד הכוחות הפועלים, לאחדות הפעולה, ולא לטשטוש ההשקפה . כי גם למען בירור השקפתהעולם נחוץ החופש הגמור . הצרכים הם שיאהדו : תנאי החיים והפעולה צריכים להיות יסוד גם לאחדותהעבודה, גם להתפתחות חפשית של השקפתעולם . ואשר לשאלת הברית הציוניתהסוציאליסטית . רוצים אנו להתאחד עם כל אותם החוגים בעם, המעוניינים בהגשמת הציונותהסוציאליסטית . אלה הם קודם כל פועלי ציון . אבל לא הם בלבד, ולא רק פועלים, כי אם רובו של העם . אותו חלק בעם שרוצה וכך הוא לעלות לארץ ויעלה, שמחוסר הוא אמצעים חומריים ניכרים, מספיקים רוב עמנו הוא המעוניין בצורה המיוחדת של בניןהארץ, המבטיחה עליה, עבודה ומחיה, וערובה לאופיו הלאומי של הבנין ולהתפתחותו של העם כעם חפשי . וזאת היא הציונותהסוציאליסטית . אנו תקווה, כי רוב העם, וראשית כל "החלוץ", 5 ברית "פועלי ציוך חתרה מראשית ימיה להתקבל לאינטרנאציונאל הסוציאליסטי כחטיבה יהודית עולמית מיוחדת בשאיפותיה ובמשימותיה, אולם שנים רבות סירב האינטר נאציונאל לקבלה משום שהוא היד, בנוי על יסוד של מפלגות פועלים טריטוריאליות . בחוגים הסוציאליסטיים שפעלו לאחר מלחמת העולם הראשונה לחידוש האינטרנאציונאל הל שינוי כלפי השאלה היהודית המיוחדת ואז הסכימו לקבל את ברית פועלי ציון לאינטרנאציונאל . "אחדות העבודה" היתד, קשורה . דרך הברית העולמית של "פועלי ציון" ונחלק ממנה, תחילה עם ארגון "שיתוף הפעולה הבין לאומי של המפלגות הסוציאליסטיות" הווינאי ) האינטר נאציונאל ה 2 / י 2 ( ולאחר שארגון זה נתאחד עם האינטרנאציונאל השני ) 1923 ( השתינה גם "אחדות העבודה" לאינטרנאציונאל הסוציאליסטי המאוחד ) השני ( . 10
|

|