|
|
עמוד:9
תכנית אחדות העבודה אין התאחדותהמעמד צריכה להיות בנויה על הפעולה המפלגתיתמדינית בלבד . שליחותה מועתקת עתה מן החזית המדינית לתנועת הבנין המעשית . מכאן, שאנו מצווים ליצור גט אינטליגנציה עובדת . העומדת לשירות המעמד העובד ולא לשירות בעליהרכוש . מוסדותינו יהיו נחלת כל המעמד . המוסדות חישוביים של הפועלים נועדו להיות חלוצי העבודה' מפלסידרכים, והם לא יכינו על ידינו בלבד . לשם כך זקוקים אנו לברית לאומית סוציאליסטית כללית . נבוא לפני הקונגרס הלאומי הסוציאליסטי הכללי, שיאחד את פועליציון, צעיריציון וכוי, ונקים במשותף את המוסדות לפעולה . השפעתנו אנו, השפעת פועלי ארץישראל צריכה להיות פרושה על ה"ברית" ועל המוסדות אשר יקומו עלידיה . תכנית המעמד העובד העברי המאוחד בא"י תלכד סביבה את ברית הציונותהסוציאליסטית בעם העברי . ב אנו מאחדים את כל הפועלים העברים בארץישראל . השם צריד לבטא מי ומי המאוחדים, וכיצד נתאחדו . המונח "סוציאליות" ) סוציאליזם ( מגדיר את ההתאחדות על פי קווים של דעה . אבל יסודה הוא המעמד העובד . אין הסוציאליזם כמונח מגדיר את פעולותינו בדיוקם ובמשמעותם המלאה . בשם הסוציאליזם הרימו פועלים יהודים בגולה את דגל ה"יידיש" נגד העברית . בשם אותו סוציאליזם מתנגדים המתבוללים גם ליידיש לטובת הרוסית, הפולנית וכר . הציונות כהשקפת עולם אף היא אינה נובעת בהכרח מתוך הכרה סוציאליסטית . גם האבטונומיזם הגלותי והטרי טוריאליזם המופשט של הסוציאליסטיםהטריטוריאליסטיפ 4 קשרו את דעותיהם קשר הגיוני עם הסוציאליזם . ההכרח בקשרים אמיתיים בין הלאומיות והסוציאליזם מתגלם רק בתוכן החי של הנושא החי, שלמעמדהפועליםהמאוחד . השם הזה, "התאחדות המעמד העובד" מגביל את ת ח ו ם ה ע ב ו ד ה . אין תנועתנו באה רק להיאבק למען שינויים במשטר הקיים . צרכי העובדים הם רחבים הרבה יותר . לא שינויים פוליטיים או כלכליים בלבד הם מגמתנו, כי אם שלטון גמור על העבודה, בעזרת המדע וההשכלה, תחיית השפה העברית וחיי תרבות מלאים . כל אלה הם צרכים של העובדים, ולסיפוק הצרכים האלה אנו מארגנים את עבודתנו . מתאחדים אנו לשם המעשים והפעולות המשותפים . השם הואהתאחדותהמעמדהעובד, כי לשם מילוי צרכיו החברתיים, הסוציאליים והלאומיים, ההמריים והתרבותיים של המעמד היא קמה . אחוד העובדים באשר הם עובדים, ולא באשר הם בדעה זו או אחרת . אחדותהפעולה היא המחייבת את חופש הדעה בינינו . אל נפרט ואל נגדיר את 4 זרם בציבוריות היהודית בעשרים השנים הראשונות של המאה, להשגת טריטוריה אבטונומית בשביל העם היהודי ולאו דווקא בארץ ישראל, בניגוד לציונות הרואה בארץ ישראל את מקום הריכוז הטריטוריאלי של העם היהודי . הרעיון עלה בייחוד ע''י אלה שפרשו מן ההסתדרות הציונית כתגובה על דחיית תכנית אוגנדה בקונגרס הציוני השביעי ) 1905 ( .
|

|