|
|
עמוד:7
■ . ; : . אהד . העבודה על הרנטה' ורווחיו הולכים וגדלים ככל שפוחת שכר העובד . העבודה הזרה והזולה בארץישראל אינה פרי הרצת הרע של בעליהרכוש היא תוצאה ממשטר הקנין הפרטי . אמנם, ההכרה הלאומית מצווה עלינו להטיף לכל יהודי המתיימר להיות לאומי' כי עליו להשתמש בעבודה עברית ולבאר לו את הניגוד הקיים בין העבודה הזרה ובין עניינינו הלאומיים . ואולם השאיפה ליצור קהילייתעובדים מחייבת ביטול מוחלט של הקנין הפרטי בקרקע . רק כשהקרקע ואוצרותיה יהיו אחוזתעולם לעם כולו, תהיה לנו ערובה' שענייני הפרט וענייני הכלל יהיו זהים ומתואמים אובייקפי בית ביחס לבעלות על הקרקע ולשימוש בה . כעובדים בארץ למדנו לדעת שקהילייתעובדים הפשית לא תקום כל עוד אנוסה העבודה להפריש חלק ניכר מפריה לבעלהאדמה הפרטי . להגשמת מטרתנו ברוחנו דרוש איפוא הון לאומי' להכשרת האדמה, לאשראי עממי' למען יוכל כל אדם עובד' הרוצה בכך, לעבד את האדמה במו ידיו' ללא ניצול הזולת . והוא הדין בתעשיה . האמצעי השלישי להגשמת המטרה היא החלוציות . כשם שאין תקווה לקהילייתהעובדים העברית בלי קרקע לאומי והון ציבורי, כך לא תהיה לה תקומה בלי החלוציות האישית, לאמור, בלי הנושא האנושי, אשר בחייו יוםיום יפלס דרך לקיום משימות העובדים . האמצעי הרביעי : שלטון השפה העברית האחת' ומורשתו התרבותית של העם בחיינו . במובן זה צריך ששלטון של מעמד העובדים יהא פרוש על חיי העם במלואם . עליו לצקת את כל ערכיו בדפוסי התרבות העברית . וזהו עיקר יסודי בהתאחדות הפועלים . בטוחים אנו, כי אחדות מקיפה זו של העם בעבודה' בקרקע, בלשון ובתרבות' היא הערובה לחישול כוחו והכרתו של המעמד העובד העברי האחד והמאוחד . בלי הכרה זו מתערערת שליחותו של מעמד זה . אין אנו, חברי האסיפה המייסדת של אחדות העבודה, מפריזים בהערכת כוחותינו . עם ידיעת הכוח הצפון באלפיים החברים, מיטיבים אנו לדעת, שלעומת העתיד שלפנינו אינם אלא מעטמזעיר . מטרותינו לא תתגשמנה על ידינו בלבד . רק חלוצים לתנועה אנחנו . הציווי הראשון הנובע מהכרת עצמנו במעמד, היא קריאה לבעליברית . חיפוש אחריהם . ניצור סביבנו תנועתהמונים, שתקיף את העם בגולה, כדי לנטוש את הגלות ולעבור לחיי עבודת בארץישראל . אנו מאמינים שמטרותינו תאגדנה תנועה גדולה בעם . אנו תקווה כי יקומו לנו בעליברית לא רק בעם אלא גם באנושות כולה, בקרב השכבות הכמהות לשחרור האדם והלאומים ברחבי העולם . אין העם העברי יכול לראות עצמו מובדל ומנותק מכללהאנושות . המשטר המטפה מלחמות בין עם לעם, לשם כיבוש שווקים לייצור ההון הפרטי, מעיק לא עלינו בלבד, כי אם על עמלי כל העמים . לא נגשים את מטרתנו בעם העברי, בלי בעליברית' בלי תנועת שחרור של העם העברי מן הגלות' בלי תנועתהעבודה בעולם . מכאן שהננו ענף לשתי התנועות; הציונות והסוציאליזם . אנו מכירים את עצמנו כמעמד נושא שליחות לשחרור העם ולשחרור האנושות .
|

|