|
|
עמוד:7
"המעשה" הקיבוצי שלנו באופק התהליכים והמאבקים ההיםסורי ים, המרכיבים את המציאות העולמית בתקופתנו,, כך לגבי יתרונותיו של המעשה הקיבוצי, וכך לגבי מחדליו ודוולשוהיו, מאותו אופקראייה "בלתי מציאותי" לכאורה, בו חזה את אפשרותה של תעשייה קיבוצית והציג אפשרות זו כאתגר, המחייב דפוסיהגשמה . באותו להטאמונה, המחייב את סיכון ה"יש" למען הבטחת העתיד יצא סבנקין נגד תופעת העבודה השכירה והצביע בקנאות "בלתיםציאותית" על אפשרות קיומה ועל יתרונותיה הכלכליים והחברתיים של תעשייה קיבוצית מתפתחת, ללא ניצולם של פועלים שכירים יוםעיון זה נועד לדון בפרובלמםיקה של בעיות ארגון, מיבנה, יתסיאנוש ועקרונות דמוקרטיה קיבוצית, העולות מתוך מציאות קיימת ומתפתחת של עשרות מפעלי תעשייה, שכל אחד מהם מהווה ענף חיוני במשק הקיבוצי ומרכז קבוצת חברים, בני גילים שונים, המחפשים בו את טעם העבודה, כל אחד לפי כישוריו האישיים והגיליים . עצם מציאותה של פרובלמטיקה כלבליתחברתיתאנושית כזו בחיינו הקיבוציים, היא מציאות חדשה, פרי "רעיון אוטופי", שהוכח כמעמיק להבחין בצרכים החיוניים ובאפשרויות הריאליות שהיו צפונים במאגר כוחו היוצר של אישהקיבוץ, ובתנאי הת 6תחותו של המשק הקיבוצי בישראל . אני מקווה כי במהלך דיוננו זה, שהוא חלק מתהליך התנסות ובירי ברחבי התנועה הקיבוצית, תשרה עלינו אותה אווירת "בירור רעיוני", נוסת סבנקין, החותר להגחין בכל מעשההגשמה קונקרטי את משמעותו, בהקשר למצוקות התקופה ולא 8שרויוו 1יה, המחייבות נאמנות לעקרונות והעזחהסתכנות בביצוע ,8 בתנאים המתפתחים .
|

|