ויניה כהן - שנה לפטירתו

עמוד:4

וגדל, משקםנוון, המשלב חקלאות עם חרושת, חקלאות מורחבת הכוללת גם ענפי­כלכלה אחרים, המתפעם מן החקלאות ונשענים עליה, משק מעורב רנ ענפים, שותפות יצרנית­שירותית, עבודה עצמית, ועוד ­ לא היו מושגים סימנסיים, נוסחאות ערטילאיות, אלא הפכו לגבישי­חיים ומצאו יישומם הקת קרטי בשדה, בסדנה, בשירותים לחברים ולילדים . ויניהג יבש סינתיזה למופת בין דבקות בעקרתות, פרינציפיוני™ ודבקות במטרה ­ לבין עמדה מאוששת על הקרקע ותשומת­לב לקטנות של יום­יתז; בין גישה מהפכנית למציאות הלאומית והסוציאלית, לבין קונסטרוקטיביזם התיישבותי יוצר ופורה . ויני הראה את הארץ בעיניים של קולוניזסור . כתלמיד גאמן של י * חק טבנקין, לא היה קיים אצלו המושג של "אי­אפשר" . כפי שכתב ביומנה של עין­חרוד, לזכרו של טבנקין ­ הוא גייס את הארודיציה החקלאית והסוציו­ m האמיבה יזזאהבה לקיבוץ ™­,I ^ 7™ "י"יהפחד' * ירד מיב ^ י ^ ן ^ ב" ^ י 0 ,wvm­vw הרי שהללו אינן שמחוץ לקיבוץ, ואולי nwn כך הוקסמתי מחיי השיתוף ומערכו J של האדם בחיי הקומונה . ידעתי שזה לא יהלה דבר חולם ר ק זה יגיע גם לביסוס הכרתי של האדם ףי ? אך מעל הכל הניעה אותי האמונה והאהבה למפעלנו הקיבוצי דמפעל ^ י ^ ^ ^ ST יי * ^ ת י ^ יליי" המתיל 3 ? ש ^ ­ " ^ "י D ^ 9 onn האבסולוטיים, אלא ^ "" דו ^ לאי ^ ; "" 1" ! ^ י ^ יבי ^ י יש לו ע"יי' כי הוא מפעל חלוצי בתוך תהליך היסטורי הכרחי, משולב בתהליך ההיסטורי של העם היה כי המציאות הוכיחה זאת, ואני חי בהכרה זו . העיקר : להתקדם י היהודי . זוהי התורה לקיבוץ : להתקדם ! Jp ) מדברי ויניה במסיבה להופעת ספרו : "הישוב הקיבוצי" (

יד טבנקין -  המרכז המחקרי, רעיוני, תיעודי ומוזיאלי של התנועה הקיבוצית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר