|
|
עמוד:15
ל"התעםקות" אקדמית זו בכל תחום מתחומי חיינו יש ה ש פ ע ה חוזרת על תדמיתו העצמית של הקיבוץ בעיני רבים מחבריו הולכים ורבים חברי קיבוץ צעירים היוצאים ללימודים גבוהים; להם עשויה הפגישה עם תולדות הקיבוץ והגותו בכתלי האוניברסיטה להיות ל"פגישה הקובעת" את יחסם המבוגר אל ביתילדותם הקיבוצי אינני חושב כי יש לנו, חברי הקיבוץ ופעיליו, תביעת מונופול על חקר הקיבוץ ולא הרגשת זכות בלעדית להערכתו אולם יש ויש לנו הזכות, ומוטלת עלינו החובה, לבחון את עצמנו לאור "התמונה" שמצטיירת מכל מחקר הנערך עלינו יתרה מזאת, יש לנו זכות וחובה, להתמודד בדרכי מחקר עצמי ים משלנו, עם כל מה שנראה לנו נוגד את העובדות, מסלף את האמת הידועה ל ~ 3 ו, ומעוות את דמותנו אם בשוגג ואם במזיד היותנו הנושאים בהגשמתה ובעשייתה של ההיסטוריה הקיבוצית, איננה פוטרת אותנו מלהיות שותפים גם בתהליך "כתיבת ה ה י ס ם ו ר י ה" המתרחשת לעיננו יום יום החוברת "הסוציאליזם של טבנקי ? " של חבר מרוםגולז יהודה הראל, מוגשת לנו כטיוטה של עבודתמחקר במשנתו של טבנקין, שנעשתה על ידו במסגרת אוניברסיטה תלאביב עד כמה שידוע לי, זהו נםיון ראשון, י . טבנקין לעקוב שיטסית בכתבים ובפרוטוכולים מתקופות חייו השונות של אחר התבטאויותיו וניסוחיו כלפי "נושא" אחד מוגדר, פחות או יותר, ולתאר על סמך החומר הנבחר, מעין "השקפה כללית" של מבנקי ן בתחוס זה אף שטבנקין עצמו ל א גיבש בניסוח מכליל את שפע התיחסויותיו אל הזרמים השונים בתנועה הסוציאליסטית, ו ל א "חתם" על "השקפה" מגובשת הבנוייה היררכיה סדורה של "הערכים" הסוציאליסטיים עליהם חינך דורות של חניכים מגשימים, רשאי כל חוקר לשאול ל"השקפה הסוציאליסטית" העולה מדבריו ומעמדותיו של טבנקיז, בהשוואה, בקשרגומלין ובמםגרתהתיחםות ל"השקפות" ול"זרמים" סוציאליסטיים מקובלים בסוציאליזם העולמי ובתנועת הפועלים הארצי ישראלית באותה תקופה 15
|

|