|
|
עמוד:7
את המקוריים משפות אחרות לעברית, כי אז הללירה העברית תאבד אה מקוריותה, וכל אתר יוכל לקרוא אה גימה . . . ולהם נתוץ מכס שלא תכנם סחורה זרה . ואז הוא יוכל למכור את החלב שלו אפילו אם הוא יהיה מהול במים, ורק עב מעס שומן . . ילז מחשבה כאילו תנועתנו מוכרחה להיות עםהארצית, ואני חולב להפך שהידיעה עוזרת לה . " עיון בפעולתו, בדברי ו ובמחשבתו של טבנקין, במשך כל השניס מבליט אה קיומה של שלמות אידיאית ועיקביות מפליאה, למרות שהאידיאה הרחבה של מבנקי ? כוללת בתוכה זרמים כה רבים, תקופות רבות, השפעות רבות ואף ניגודים רבים ועמוקים; ולמרות שהתקדמות ההגשמה תמיד קדמה אצל טבנקין לשלמות האידיאולוגית . בשנת חייו האחרונה אמר טבנקין שלהםברה מדויקת של השקפת עולמו הוא צריך לדבר במשך שמונים שנה . ואכן, נסיון להגדיר את עקרונות הללקפת עולמו של טבנקין כפי שנעשה בחיבור זה, יש בו גם "סילוף" מםויים, הסילוף שבנםיון לנסח את האידיאולוגיה של טבנקין, דבר שטבנקין עצמו מעולם לא עשה, ולא במיקרה כאמור מצטיינות השקפת עולמו של טבנקין ופעולתו באחדות ובשלמות . האחדות היא במובן קודם לכל אחדות ההגשמה שהיא תמיד הגשמה אחת . כאשר באים לנתח ולבדוק את השקפת עולמו של טבנקין בדרך עיונית, אין מנוס, מבחינה מסורית מחלוקה לפרקים ולנושאים ברור שבהפרדה זו יש משום ניגוד עמוק למאטריה עצמה, ניגוד העלול לסלף את מטרת החיבור . החיבור עוסק בהשקפתו הסוציאליסטית של סבנקין . אצל טבנקין לא היתה קיימת כלל השקפה סוציאליסטית בנפרד מהשקפתו הציונית . הוא מעולם לא הפריד בין הגשמת הציונות והגשמת הסוציאליזם ולכן גם לא בין התאוריה הציונית לתאוריה הסוציאליסטית .
|

|