|
|
עמוד:9
9 אמנות הסיפור של פיקסאר בחברת כלבים מדברים וציפורים אקזוטיות . . . קשה לחשוב על יוצר, או במקרה זה אולפן, שיצר ברצף ובעקביות כל כך הרבה יצירות פופולריות, שאהובות הן על הקהל הן על המבקרים . אירוע כזה מחייב כוכב צפון כלשהו שעוזר לנווט בדרך . ואמנם, יצירות המופת של פיקסאר נעשו בסגנונות וז׳אנרים שונים, אך חולקות חוט מקשֵר, מעין דנ״א סיפורי משותף . מבט מעמיק חושף מאפיינים ומוטיבים שחוזרים כמעט בכולן . ספר זה הוא ניסיון לפענח ולמפות את תורת הסיפור הייחודית הזאת, כוכב הצפון הנרטיבי של פיקסאר . הוא מבקש לבחון אֵילו כלים של פיקסאר נוכל לאמץ, כדי ליצור את מה שכולנו מתאווים לו, סיפור טוב שמצליח לגעת בקהלו . כאשר ״אמנות הסיפור של פיקסאר״ ראה אור לראשונה באנגלית, ראיתי בו ספר שמיועד לתסריטאים, כותבים ואנימטורים בתחילת דרכם . ואכן, הספר אוּמץ בחום בקרב בתי ספר לקולנוע ואנימציה ברחבי העולם, מפיקים ויוצרים רבים, ולפחות זוכה אוסקר אחד . אבל הופתעתי לגלות שהוא זכה גם לתשומת ליבם של אנשי שיווק והייטק, אנשי עסקים ואפילו מסלולי MBA . כך התבהר לי, שאוריינות הסיפור היא מיומנות מהותית עבור כל אחד ואחת, גם מחוץ לתחום הקולנוע המקצועי . פיקסאר מציגים מודל סיפורי שימושי במיוחד, שכן היכולת לרגש מהותית לאמנות הסיפור . מחקרים מראים שוב
|

|