|
|
עמוד:14
מ י ת פ כ ל רע 14 שתזמין . – הוא שלנו, לא של ההורים שלנו, מי שהיא רוצה להזמין אחר כך נסענו לתופרת . השמלה תהיה מוכנה בזמן, מהבד עם הגוון רוצה שיגישומא שליי הצהוב שביקשתי . דיברנו עם הקייטרינג, א ל סלט . אמרתי לה, 'מה פתאום סלט ? ' והיא מתעקשת . סלטוקודם כ לפני הקבבונים . מלחמה . לפחות היא לא מתערבת בצבע של המפיות . אני וגיא עוד חושבים על השירים של הכניסה לחופה כוס . נראה לי שנלך על 'יונתי תמתי' ו'לאב איז אין די הושבירת ו עצרה המטופלת כדי לשאוף אוויר,בש, . . . בשלב מסוים'"אייר מא שלך נלחמות אחת יאמר לה המטפל : "אמרת 'מלחמה' . את וא בשנייה" . בדיון על המקרה אמרה הפסיכואנליטיקאית הראשונה בפאנל כי ברורה לקיומם של אובייקטיםהשטף הדיבור והתוכן מהווים דוגמ רודפניים ולכך שהמטופלת מתקיפה את החשיבה . טיקאית שדיברה אחריה ביקשה להדגיש כי המטופלת הפסיכואנלי המטפל ישמשלכך שהיא ילדה שלא ראו אותה וכי היא זקוקה עבורה דמות אידיאליזטורית שתלווה אותה בתהליך ההפנמה פצים . הפסיכולוג השלישי הצביע שיביא לבניית מבנים מְ ,הממירה יקטהמטופלת עושה ביצירת הכרה הדדית במטפל כסובישעל הדרך ועל מצבי העצמי השונים שלה שמשתקפים בחומר . כצופה וכמאזין וכל דובר תרם נדבך נוסף להבנתי את המקרה , הקשבתי בעניין רב הטיפולי . ואז פתחה מנחת הפאנל, אילנה לאור, את המקרה לדיון בהשתתפות הקהל . וייכרט, שנשאר באולם לאורך יום העיון כולו, כאן הציטוט הוא כמובן מן הזיכרון ( : ביקש את רשות הדיבור ) וגם "אני לא איש מקצוע בתחום הפסיכולוגיה", אמר, "אבל המטופלת סיפרה כמה וכמה דברים בפתח הפגישה . מכל המילים שאמרה, המטפל בחר להחזיר לה את המילה 'מלחמה' ; מאותו רגע המשיכה הפגישה בעיקר בכיוון אחד, הכיוון המלחמתי, וכיוונים אחרים פחות את המטופלת לקראת החתונה שלה נזנחו . אולי סיקים לאשמע כדאי לשים לב לרגעים האלה" ) בתום יום העיון ניגשה אליו
|

|