מבוא למהדורה העברית בתוך סזורה תיאורטית

עמוד:13

13 ב ת ו � ס ז ו ר ה ת י א ו ר ט י ת : מ ב ו א ל מ ה ד ו ר ה ה ע ב ר י ת אפשר להבי� , כלומר ( . 2016 Beebe Tarantelli, ) מאיד� גיסא הטראומטיות שחווה ביו� החוויות כתיבה זו כמאמ - להתמרת חוויותבדומה לאופ� שבו הוא מתאר את ההתמרות של , במלחמה . רגשיות באמצעות מער� החשיבה הללו משנות המאמרי� התבקש ל > גד בספר את כאשר הערות"הסכי� ביו� לכ� בתנאי שיתאפשר לו להוסי� , החמישי� הכולל , ( 1967 ) שנייה במחשבה התוצאה היא הספר" . פרשניות ההערות . המאוחרת על כתיבתו המוקדמת חשיבתו כאמור את של תקופההפרשניות האלה נכתבו פחות או יותר באותה � בעיסוקו של ביו� ואפשר לראות דמיו, לס' הסמינרי� בלוס אנג , בהערכה שלו מחדש את חשיבתו המוקדמת ובפרט ,בשני אלה . הפרדיגמטיתו� שאנו מזהי� כבר את הסימני� למעבר במה ) מעבר הפרדיגמה הזה את הצורות שבה� נית� לתאר אחת מודל" מ כמעבר היא" ( ציורי תיאור" שביו� היה מכנה ודאי ביו� וקדמת מתארבחשיבתו המ" . סינפטי מודל " אל " מטבולי , כ� . המבוסס על המודל של מערכת העיכול , "מטבולי" תהלי� תינוק ואֵ� הוא מתאר תינוק שחווה חוויה של במודל, למשל את מה התינוק " מסלק" כתוצאה מכ� . שאותה אינו $ שֵל לשאת בהֶעדֵר הבחנה $ שֵלה בי� יסודות ) שהוא חווה כאובייקט מתקי� הוא עושה ( . החוויה נתפסת כגופנית, ניי� יסודות גופ לבי� נפשיי� , כ� . כפעולת אֶבַקואציהנחווי� שבפנטזיה ,זאת בשלל אמצעי� כוללת פעולת האבקואציה . הוא יכול לבכות או לצרוח , למשל הצריחה מזמנת : ג� מרכיב בלתי נפרד של תקשורת ,א� כ�, בתוכה לוקחת"האֵ�" ( . מספיק מאוזנת " במידה שהיא ) אליו את אמו התינוק בכ� שהיא עצמה חשה מצוקת את , כביכול , "לתוכה 1 . מצוקה הקשורה למצוקתו , שמער� החשיבה שלה $ שֵל מאחר 1 מאחר שהיא , לה הא� קשורה לזו של התינוק א� כמוב� אינה זהה מצוקת לכאורה " הפקדה" מכא� שתיאורי� של . מתעוררת באֵ� תו� הדהוד נפשה שלה

כרמל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר