|
|
עמוד:14
14 אורית בולגרו הפרויקט התהווה והתפתח בין השנים 1962 - 2006 : חומרי ה אטלס נאספו לראשונה בשנת ,1962 אך קובצו ללוחות רק כעבור שנים מספר, בסוף שנות ה- ,60 ובדצמבר 1972 הוצגו לראשונה בתערוכה בשם אטלס התצלוֹמים וֹהרישוֹמים ( Atlas von de foto’s en schetsen ) במוזיאון לאמנות באוטרכט, הולנד . ההצבה כללה 315 לוחות לבנים במידות סטנדרטיות ( 70 x 50,50 x 60,50 x 25 ס"מ ) . הקטלוג שהודפס באותה עת היה המהדורה המודפסת הראשונה של ה אטלס , שכללה לוחות נוספים . מהדורה זו כללה 343 לוחות, אף על פי שהטקסט בפתיחת הספר מציין 315 לוחות - עובדה שמעידה על הממד הדינמי והתהליכי בעריכת ה אטלס . לאורך השנים הוצג פרויקט אטלס בכמה תערוכות ואף הודפס בכמה מהדורות כספר-אמן . בשנת 1997 פורסם קטלוג מוער שלראשונה כלל סידור כרונולוגי של כל הלוחות עד לזמן שבו נוצר ה אטלס , וכן את היסטוריית התצוגה של שלו ( 7 : 2006 Friedel, ) . עם השנים נוספו לוחות ל אטלס . באתר האינטרנט של ריכטר, בשנת ,2024 מופיעים 809 לוחות זמינים לצפייה . במהדורה המודפסת משנת ,2006 אטלס מורכב מ- 783 לוחות, כשמרבית הלוחות הפיזיים שצולמו לספר הם במידה 7 . 66 x 7 . 51 ס"מ . בספר זה אתייחס לפרויקט אטלס בהופעתו כספר אמן לפי מהדורה זו ( 2006 Richter, Friedel, ) . עד כה התמקד חקר ה אטלס בשתי תפיסות תמטיות מרכזיות : ( האחת בחנה את הדימויים שבו בזיקה לציור, שהוא המדיום העיקרי שבו עובד ריכטר . תפיסה זו רואה בפרויקט ״עבודה בתהליך״ המהווה מקור ובסיס לציוריו, כמעין גישה לאחורי הקלעים ולשולחן העבודה של האמן, ומכאן הובלטה הזיקה בין הצילום לבין הציור, התיעוד והאמנות . תפיסה אחרת ראתה ב אטלס מכשיר זיכרון החוקר, משמר ומבנה את ההיסטוריה החברתית והפוליטית בזמנו של ריכטר . ספר זה ממשיך את התפיסה השנייה ומפתח בה כיוון חדש . רובו המכריע של אטלס מורכב מתצלומי מקומות . מחוזות תיירותיים אלו הם אתרים גיאוגרפיים בעלי משמעות תרבותית, אך הם גם אתרים
|

|