|
|
עמוד:13
וקר מ קס קמרל 13 ברמה מסוימת הוא מעניק תשובה על השאלות שהטרידו אותנו, אך בד בבד הוא מעלה אוסף של חידות חדשות באשר לכוחות שפועלים בתוכנו וסביבנו . האפקט המערער שיש לגילוי המיניות שלנו וליכולתנו לקשר בין הכוחות הדחפיים שפועלים בתוכנו להגבלות וכללים חיצוניים, מתואר בסיפורים מיתולוגיים רבים ( אדם וחווה, אדיפוס המלך ועוד ) . הגיבורים בסיפורים אלה מתמלאים בושה, אשמה ופחד ברגע שהם מבינים את הקשר בין האזהרות ששמעו בשנות חייהם הראשונות לבין האופן שבו התנהגו ופעלו בבגרותם . הבהלה שמתעוררת בהם בעקבות תגליותיהם מומחשת בסיפור אדם וחווה בַּמהירות שבה כיסו עצמם לאחר הטעימה מעץ הדעת, ובסיפור של אדיפוס בבחירתו לנקר את עיניו באבזמי השמלה של אשתו – אמו לאחר שגילה את זהותה האמיתית . בדומה לאותם גיבורים מיתולוגיים, גם אנחנו לכודים בתנועה אמביוולנטית שבה אנחנו מגלים את המיניות שלנו ומייד מצפינים אותה, רוצים להבין אבל מפחדים לדעת . נדמה אפוא שפועלים בנו כוחות מנוגדים . לצד דחף לחשוף את המסתורין האופף את העולם הארוטי ורצון לתת ביטוי לתשוקתנו המינית, אנחנו מתקשים להתמודד עם האופן שבו מערערת החשיפה הזו היבטים שונים בדימוי העצמי ובתפיסת העולם שלנו . ההבדל הדרמטי בין התאורה המשרדית הבוהקת לאור העמום במועדונים ממחיש עד כמה העיסוק באזור הדמדומים שבין החבוי לנגלה ומשחקים של חשיפה והסתרה ממשיכים להיות חלק בלתי נפרד מהחיים המיניים הבוגרים שלנו . במובן הזה, האתגר שמציבות בפנינו שתי החידות של המיניות - הניסיון להבין מה פועל בנו ומה מפעיל את האחר שמולנו - לעולם אינו נעלם, אלא רק משנה צורה וממשיך ללוות אותנו שנים ארוכות . הניסיון המתמשך לקשור בין שתי השאלות הללו - מה אני רוצה ומה רוצים ממני - ממלא תפקיד חשוב בהתפתחות שלנו . בדומה למודלים הפסיכולוגיים הרואים בנפשנו מעין מכונה שמורכבת ממנגנונים מתואמים
|

|