|
|
עמוד:12
12 סמלית . במקרה שלנו, הפך האלמנט ל"בגד התנועה" ול"המנון התנועה" . 3 . "דרך הרוח מ < ידע" ? צמיחה במקום אחד יכולה, כשהתנאים כשרים לכך, להכות שורש במקום אחר . ויתרה מכך, שימוש אירוני ביקורתי בסיטואציה מסוימת יכול שיהפך לשימוש תמים היוצר הזדהות בסיטואציה אחרת . ודאי שזה רק חלקה של התמונה . יש להשלימה בנתינת המקום הראוי למשמעות של "עולם המהפכה" לגבי צעירי התקופה . אין המקור "סתם" מקור שהתגלגל, התרוקן והתמלא מחדש באופן מקרי . כמו כן יש לבדוק היטב בכל זאת מה מקום היצירה העצמית ממש, ואופי הזיקות בין יוצריה ו"משתמשיה" חברי תנועות הנוער . הבדיקה תצטרך להציב את ה"משתמשים" חברי התנועה, כמקור השראה ליוצרים, ואת היוצרים כיוצרים מתוך השראה והזדהות עם חברי התנועה . גם כשנצרף לבדיקת הזמר את בדיקת הרטוריקה ודברי השיר, וודאי לא תושלם התמונה, אך אני מקווה שתהיה יותר מאלפת . * * #
|

|