|
|
עמוד:441
441 את המילים הקשורות לשמות הספירות : בוהדגשתי , להלן מילות הפיוט אֵל מִסְתַּתֵּר בְּשַׁפְרִ יר חֶבְ יוֹן הַשֵּׂכֶל הַנֶּעְלָם מִכָּל רַעְיוֹן עֶלְיוֹןבְּכֶתֶרעִלַּת הָעִלּוֹת מֻכְתָּר ' הכֶּתֶר יִתְּ נוּ לְ� בְּרֵ אשִׁית תּוֹרָתְ� הַקְּ דוּמָה הַסְּ תוּמָהחָכְמָתְ�רְ שׁוּמָה תִּמָּצֵא וְהִיא נֶעְלָמָהמֵאַיִן ' הרֵ אשִׁית חָכְמָה יִרְאַת רְחוֹבוֹת הַנָּהָר נַחֲלֵי אֱ מוּנָה מַיִם עֲמֻקִּים יִדְלֵם אִ ישׁ תְּ בוּנָה בִ ינָה תּוֹצְ אוֹתֶ יהָחֲמִשִּׁים שַׁעֲרֵי ה ' אֱ מוּנִים נוֹצֵר הָאֵל הַגָּדוֹל עֵ ינֵי כָל נֶגְדֶּ� גָּדוֹל מֵעַל שָּׁמַיִם חַסְדֶּ�חֶסֶדרַב אֱ �הֵי אַבְרָהָם זְכֹר דָבָר לְעַבְדֶּ� ה ' אַזְכִּיר תְּהִ לּוֹת ה ' חַסְדֵי וּגְבוּרָהמָרוֹם נֶאְדָּר בְּכֹחַ מוֹצִיא אוֹרָה מֵאֵין תְּ מוּרָה פַּחַד יִצְחָק מִשְׁפָּטֵ נוּ הָאִ ירָה ה ' אַתָּה גִּבּוֹר לְ עוֹלָם עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹתמִי אֵל כָּ מוֹ� אֲבִ יר יַעֲקֹב נוֹרָא תְהִלּוֹת יִשְׂרָאֵל שֹׁמֵעַתְּפִלּוֹתתִּפְאֶרֶת ה ' כִּי שֹׁמֵעַאֶל אֶבְ יוֹנִים יָהּ זְכוּת אָבוֹת יָגֵן עָלֵ ינוּ יִשְׁרָאֵל מִצָּ רוֹתֵ ינוּ גְאָלֵ נוּ נֵצַח וּמִבּוֹר גָּלוּת דְּלֵ נוּ וְהַעֲלֵ נוּ ה ' לְנַצֵּחַעַל מְלֶ אכֶת בֵּית מִיָּמִין וּמִשְּׂמֹ אל יְנִ יקַת הַנְבִ יאִים בָּהֶם נִמְצָאִיםוָהוֹדנֶצַח יָכִין וּבֹעַז בְּשֵׁם נִקְרָאִים ה ' וְכָל בָּנַיִ� לִ מּוּדֵי צַדִּיק בְּשִׁבְעָה נֶעְלָםוִיסוֹד אוֹת בְּרִית הִ יא לְ עוֹלָם מַעְיַן הַבְּרָכוֹת צַדִּ יק יְסוֹד עוֹלָם ה ' צַדִּיק אַתָּה דָּוִד וּשְׁ �מֹהמַלְכוּתנָא הָקֵם בַּעֲטָרָה שֶׁעִטְּרָה לוֹ אִמּוֹ כְּנֶסֶת יִשְׂרָאֵל כַּלָּה קְ רוּאָה בִּנְעִימוֹ ה ' עֲטֶרֶת תִּפְאֶרֶת בְּיַד חָזָק מְיַחֵד כְּאֶחָד עֶשֶׂר סְפִ ירוֹת מְאוֹרוֹתמַפְרִיד אַלּוּף לֹא יִרְאֶה סַפִּיר גִּזְרָתָם יַחַד מְאִירוֹת ה ' תִּקְרַב רִנָּתִי לְפָנֶ י� שנכתב זמן קצר לאחר מלחמת ששת הימים : הלחןצבי תיאר את סיפורו של חמת ששת הימים . באוויר ריחפה תחושהלהיתה זו תקופת ראשית ההתנחלות , זמן קצר לאחר מ מוות למרחבים חדשים . הגמרא ותורת הרב קוק , ספרות ישראלית חילונית - יציאה ממיצרישל הכל התחבר לנו . בתמימות חשבנו שחיבת ארץ ישראל תפיל את כל – ו " תורות " חסידיות באותה תקופה גיליתי את יופיה של הסעודה השלישית ה " שלשידס " כפי שהיא נקראת המחיצות . . . והיא נערכת מעט לפני שקיעת החמה . על פי הקבלה זהו זמן של רעוא דרעוין , היינו החסידים . . . בפי שעת " רצון הרצונות " . לפני הפרדה מהשבת , כשעולם החולין הקר והמנוכר מתחיל להטיל את צלו , מתעוררת האהבה העמוקה ביותר הנואשת ביותר . הניגונים המושרים בסעודה זו , נוגים , איטיים הפיוט הזה מזכיר לי את תמונתו של ארדון שבמרכזהבגעגועים תמירים . . . וממלאים את הלב מולקולה ענקית , או ספינת חלל מסתורית , ששטה במרחבי יקום אינסופי . זהו העתק הסכמה של " רבספרי הקבלה העתיקים . אך את הלחן שלי לפיוט " אל מסתתמצוירתעשר הספירות כפי שהיא 10 מתנת אירוסין לשרה . כתבתי כשיר אהבה , כ . 355 - 354 עמ ' , ,2010 , הוצאת ידיעות אחרונות , ספרי חמד ספר השבת : ממך אליך , ) עורך ( יונדב קפלון 10
|
אדמוני, אריאל
|