|
|
עמוד:431
431 שלבים בהתפתחות המודעות למורשת ההיסטורית והפעילות לשימורה גבעותואשל העיר הוהתרבותיאחד הגורמים הנופיים המשפיעים ביותר על צביונה הבנוי הניבטות מכל עבר בעיר וצופות אל פני מרחבים מרוחקים , , . גבעות אלההוצג לעילהכורכר , כפי ש הן שימשו : עיר ותושבי הטביעו חותם עמוק על חינוכם , תרבותם והשכלתם של בני הנוער ה בסיס לפעילות שדהוכשמורות טבע זמינות ללימודי סביבה ונוף במסגרת מערכת החינוך ; היו בעניין אחרון זה יש לצייןלתושבי העיר . ונופש מקומייםאתרי טיולשימשו כ ; לתנועות הנוער בעיקר את הגן ומערכת המים המיוחדת ב " הר השלום " . טרו את העיר עד לשנות השבעים של המאהיפרדסים שעגורם משמעותי נוסף הוא ה סודות שטמנו באת העיר , פו שהקיותניחוחבהתבטאההעירמיוחדת לתושביהתםתרומ . הקודמת סליקים מתקופת המנדט . דומהובסיפורים אודותיםבפרדסמיתוסים שנכרכו ב עצי הגן , בחובם שעד לשנות השבעיםזאת כיוון . נופי של העירהכי המושבה השפיעה באופן תרבותי גם על אופייה תהרבה גינות ועצי נוי במרחב הציבורי . משנות השמונים , במקביל לעקיר , יחסי , באופןהיו ברחובות עצמם . ותהירוק פינות הפרדסים והנגיסה בגבעות הכורכר , הצטמצמו גם ה הדיון בנוף ההיסטורי של בני ברק חשוב שכן הוא חלק מהותי בדיון על שימור המורשת העיר בני ברק , י העיר . ראשבקרביתתרבותתפיסהבדורות האחרונים מבטא לנוף היחס . בעיר יותר מכל עיר אחרת בארץ , הצטיירה בעיני תושבי המדינה כעיר דתית כל ימיה , גם בתקופות בהן תית ותרבותיתד תה מוקד לתיירותו . העיר היואוכלוסייה חילונית לא מבוטלתבה תה יהי רועיםי . דתיים רבים שאינם תושבי העיר פקדו אותה לרגל א ות ושאינן דתי , לאוכלוסיות שונות לו של אדמו " ר זה או אחר , צִלהסתופף בְ כדי רועי לימוד , סיום הש " ס , או אפילוי שונים , כגון א תקופותבת , ות ולא דתי ות , דתי ואחרותאוכלוסי בני להקמת מלון ) ויזניץ ( בעיר . לזו הביאההתופע . וירהוואמוקד לסיורי תרבות יוו עיר הברחובותה וחנוכה , תשרי חגי דוגמתמסוימות לכת ומתחרדת , ניתן להבחין בתופעההומאז שנות התשעים , ככל שאוכלוסיית העיר וירה וקולינריה בעיר . מדובר בקבוצות המגיעות מחוץ לעיר , לטעוםומואצת של סיורי תרבות , א . בסיורים אלה מושם דגש על תולדות המושבה , בני ברקתרבותה שלממאופייה ו ( תרתי משמע ) אתרי ראשונים , ההתפתחות הדמוגרפית והחברתית וגם על מטעמיה המיוחדים של העיר . דומה כלל בימי חמישי ) לתצפית וטעימות של בישולים ואפייה לקראת - הנערכים בדרך , כי בסיורים אלה 10 . נמשכות לכך קבוצות של חילונים משתתפות קבוצות המגיעות מחוץ לעיר ובעיקר , שבת ( בניית הנרטיב המקומי ראו בוניה ותושביה את עצמם כאנשי " תורה שנותיה הראשונות , מבפרסומים של העירייה השתנה גם צביונה , תהליכי השינוי הדמוגרפיאבל משהחלו . ועבודה " ולא הטילו ספק בלאומיותם 11 של העיר . למתג אתסיוןיבפרסומים שונים של העירייה ומוסדותיה בדורות האחרונים , נעשה נ עיוות פרקיםאףו – מתהליכים מוקדמיםהעיר כבירת התורה וההלכה , תוך כדי התעלמות : לכך . נציג מספר דוגמאותהיסטוריים במורשת העיר . 22 , 2014 ארד 10 . 1960 טננבאום 11
|
אדמוני, אריאל
|