|
|
עמוד:259
259 דדת , נפרדת , והכרה בכך שאין הסביבהכוחות הטראומה והכאב מוליד הוויה קיומית מבוּ של הנצחי החברתית הרחבה מסוגלת באמת להבין את עוצמתו ועומקו של הכאב המתלווה לחוויית השכול ההורי . כי המפגש של ההורה עם הקהילה החברתית סבוך ודו כיווני . להורים השכולים יש נראה אך גם לסביבה החברתית מבחינתם . רצוייםהסיועהלדפוסיביחסציפיות מהסביבה החברתית , לדוגמה , במפגשו , ל . כךלאופן התמודדותו עם מציאות השכוֹביחס , לוּ השכּ ציפיות מההורהקיימות הוא זקוק לתמיכה חברתית . תחת זאת , של ההורה עם החוץ הוא אינו רוצה להיות מושא לרחמים . ההורה השכול אינו מעוניןהאישיתת המנרמלת את הקורבנוּורגשי - המכירה בקושי האישי נוטשת , לא יעילה ונעדרת הבנה אמפתית לצרכיו ולמצבו . במצב מעין זה , להורים יש צורךבתמיכה להתוות גבול מוחלט בין עולם הפנים לעולם החוץ . פעולה זו הופכת את ההורים השכולים לשחקנים בבמה החברתית . הם עוטים על פניהם מסכה באמצעותה הם מתמודדים עם הקושי הטמון במפגש רק ברמה הרגשית המוצפנת , הנסתרת מעיןתצמת כאבו האמיתי של ההורה מבוטאעם החוץ . עו הציבור . על כנו שלו , מצופה מהאדם השכול להשיב את הלך הרוחבחלוף הזמן מהאירוע נראה כי ולהגביל את הצפת רגשותיו הסוערים . הדרישה החברתית מנטליה וממשתתפים נוספים " לצאת ציפיותיה של הסביבהביןללוּהשכּמזה " ממחישה את הקוטביות הקיימת בין ציפיותיו של החברתית , בנוגע לאופן ההתמודדות עם האובדן האישי . הראשון מצפה לגילוי אמפתיה והזדהות עם הכאב האישי , ואילו השני מצפה ל " התאוששות " שתבטא את ההתקדמות האישית ואופציית דרך התמודדות לינארית , שסופההציגעם חלוף הזמן . הדרישה החברתית מההורים ל – ההחלמה זו שלא חוותה את – דר היכולת האנושיתעיב " יציאה " מהלך הרוח הטראומתי , מסמלת את ה דינמי והדיאלקטי של תהליך ההתמודדות עם האובדןהלהבין את אופיו המעגלי , – חוויית השכול . ( 2007 ) סקה , האישי עדר הרצון להיות מושא לרחמים חברתיים , מולידיםי , בשילוב ההשל רקע חברתי זוקיומ הרגשי - בקרב ההורים את הצורך לגבש ולבסס נורמות התנהגות במפגשם עם החוץ . בגרעין הפנימי חשש שמא ייאלץ לעמוד לשיפוט ימתיר האדם השכול לעצמו לבטא כאב על אובדנו , בל , המוצפן נורמות וכללי התנהגות ברורים , כאלו יש למפגש של העצמי עם הזירה החברתית , , אולם . הציבור ה לשני לוּהשכּשמוטיב המשחק , הזיוף וההצגה מאפיינים את קיומם . האדם מפצל את הווייתו חלקים בלתי תלויים וזרים זה לזה . כני השיח של ההורים שופכים אור גם על המפגש של הסביבה החברתית עם ההוריםות עם קהילת השכול . ההורים אזכרו אמירותהשכולים . ניכר שהסביבה החברתית נבוכה במפגשהּ ללא ( , ) to let go הורים השכולים " לצאת מזה " דרישה מההמבטאות את הכלפיהםחברתיות תים , מערכתיהתחשבות בנצחיותו של הכאב האישי וללא הבנה אמיתית למכניזם ההתמודדות . לע כך . התמיכה החברתית גם ממזערת את השלכות הפגיעה ומעודדת את ההורים לבטא חוזק אישי נמנע מהם ביטוי חופשי של רגשות והוונטילציה שלה הם זקוקים .
|
אדמוני, אריאל
|