|
|
עמוד:250
250 זה נתן לי פרופורציהלדברים , אלףלהכירבזההייתה לנו קבוצתתמיכה וזה דיעזר לנו . . . שישעוד אנשים שעובריםאתהחוויהכמוך , וביתלקבל עצה טובה , בגללרמתהרגישות הגבוהה שלנו מאוד קשה לנו לקבלעצותמכליודעי דבר , כולםיודעיםהכול , ודווקאבן מאורפנים . לקבלאדםשעברחוויהדומה , אז את יכולהויותרקללךלקבל ממנו יותרב במלואמובןהמילהוגםליישם , כי אם זהעבדאצלםלמהזהלאיעבודאצלי הצורך לפרוק את הכאב האישי רק בפני קבוצת השווים השכולים , המסוגלים באמת לחוש הזדהות , אמפתיה והבנה , שבה ועלתה גם בשיח של רון : שאני רואההורהשכול אני יכוללדבראתו על הכאב אני יודעשהואלאמזדעזעויהיה לו מאודקשה , אבל אנשים אחריםשלאעברואתזה או שמקבליםצמרמורת , או שלארוצים לדבר , הם לאיודעיםמהלדבר , הםפוחדיםלדבראיתי , פוחדיםשלא יתנו איזומילה קטנה הםלא מבינים שבעצם זהנורא קשה ונורא כואב , אבלבעצם אני . . שלאיודעמהיקרהלי . אבל שאני נפגש עםחיכמוהם , אני חיעםהכאב . . . לא כל אחדמודע למה שעוברעליי . . . המשפחותהשכולות , שהםיודעים מה עברעליי ואני יודעמהעברעליהם , ויש לנו הבנה ים . הוא לאמרחםעליייותר מדיי ואני אחד לשני , כל אחד מסתכלעל השני בעיניים ומבינ לאמרחםעליויותרמדיי , שנינו עברנו אותודבר חווית השכולה שלעדר החשש מפני תגובות חברתיות בלתי ראויות ונורמליזצי יעדר רחמים , היה מלמדים על צרכיו של האדם השכול במפגשו עם העולם החברתי . שימור הקשר עם החברים הקרובים של הילד המת המשכיות חייהםבאמצעותחלק מההורים אזכרו גם את התמיכה של קבוצת השווים של הילד / ה . של החברים , מנסים ההורים השכולים לשמר את חייו ודמותו של הילד המת , וליצור המשכיות מלמד על הצורך בשימור הקשר עם הקבוצה החברתית של בתו . , לחייו . השיח של סרגיי , לדוגמה באמצעות שימור קשר זה , הוא מפליג בדמיונו למחוזות הנוגעים לחייה של בתו . על אף הכאב הטמון נראה כי פעולה זו מעניקה לו תחושת הקלה : באובדנה , חברותשלהשומרות אתנו על קשר , ואני מודה להם על זה . זהמאודחשוב לנו . הןמגיעות הרבה , במיוחד בשבתות . כשאנירואהאותן , כאילו הבת שליממשיכהלחיות . דרכן אני יכוללראותאתהחייםשלה . כאילו עכשיו היאסיימהביתספרועכשיויכלהלהיותחיילת , זהעוזר לנו , מותואחרגם זמן רב לגם הידיעה של ולרי שהקבוצה החברתית של בנה אינה נוטשת את זכרו מעניקה לה מידה מסוימת של הקלה : החברים של הבן כלהזמןמגיעיםושואליםעליי . הםמגיעיםלטקסים . אני מבינה שהם עסוקים , הםלומדים , ועובדיםוחלקםבצבא , ועדייןמוצאיםזמןלבוא , זה מאודמרגש שאף אחד לא שוכח אותואותי , באמצעות קשר זה , מסוגלת איריס לחוש את חייה של בתה על אף שנגדעו :
|
אדמוני, אריאל
|