|
|
עמוד:93
93 . המלך נוטש יפגע בעיר בגלל אותנפשתים אנליל , קיימת סכנה ש ביניהם הסתכסכו , אלוהיה של העיר " לבוקר : ליהם רוב ברכהעימטיר אנליל להציל אותה מזעם האל , ומבטיח להם שעל מנת את עירו ת הספינה והורדתה אלי בני ואז , עם תום . ( 46 - 47 , 11 ) גל ' ימטיר גשם חיטים " – צפיחיות , לערב - צפיחיות , - ש ) אל השמש ( שם לי מועד : לבוקרמַשַ " : סודו של אותנפשתיםקוראלגלהתהמים , מ שהבטיח ' ברכה ' ה ( . 86 - 88 , 11 ) גלבוא אל לב הספינה , חתום פיתחך " – ימטיר גשם חיטים – לערב , יורדים גשמי הברכהכעת . המבוללתחילתהסימן שניתן לו מאת האליםהיא , איעמו , ה בני המלך ל . מותםכל אנשי העיר חוגגים בשמחה , והמלך נסגר בספינתו מתוך ידיעה שהם חוגגים את מצויהסרקזם . שיא אין זה כךלשיאה , האם נדמה שהציניות והנצלנות השלטונית הגיע אומורי המלח , נתתי - לחותם הספינה , פוזור ," באתי אל לב הספינה פנימה , חתמתי הפתח : בהמשך דלת הספינה מבפנים תיסגראם . ההיגיון במשפט זה ברור , ( 93 - ,95 11 גל ' ) היכל על כליו . . . " האת מחוץ לספינה חייב להישארמישהו . להיסגר מבחוץהפתחלכן חייבעלול לחץ המים לפרוץ אותה . הוא מקבל את , זוכה לשכר אדירהוא , יעשה את מלאכתו נאמנה שכדי . לאטום את היקף הפתחכדי מות עשיר . וי שיטבע בו , כדי המלא כל טוב . . . , ארמון המלך להיות אחראי לשלומם של בני עמו , נראיתל מי שאמורש התנהגות נצלנית כל כך , מצידו המלך . ספרות המזרח הקדום היא נחשבת לחיוביתמסגרתאך ב , הדםבלתי מוסרית ומרתיחה את האאשכיוון , וסודאתחייב לשמוראותנפשתיםותחכום . ערמה מנצל את עזרת האלים וניצל בזכות לבני האדם את התוכנית להשמיד אותם . אם תתחיליגלהשלא , יחד עם כל מועצת האלים , נשבע ימציאאולישסודו נתגלה ואֵ נלִילדעיה מסיבית של ספינות ובריחה המונית אל הנהר ואל הים , יי בני דרך אחרת להשמדת האנושות . הצלת האנושות מחייבת , אם כן , סודיות ושמירה על דיסקרטיות , אבל הציניות שבה מפקיר המלך את כל בני עמו למוות עדיין מקוממת . אך המוסר . גם תיבתו של נח צריכה הייתה להיסגר מבחוץ , ההיגיון הפיסיקלי איננו משתנה ת הצורך הזה אפותרהסיפור המקראיו , אחד על חשבון האחראדםהמקראי אינו מתיר הצלת בָנָ יו אִתָּם - נֹחַ ; וְאֵשֶׁת נֹחַ , וּשְׁ�שֶׁת נְשֵׁי - וְחָם וָיֶפֶת בְּנֵי - בְּעֶצֶם הַיּוֹם הַזֶּה בָּא נֹחַ , וְשֵׁםבאופן אלגנטי : " נוסח מרוכך זה מתייחס . ( 13 - 16 ז , בראשית " ) וַיִּסְגֹּר ה ', בַּעֲדוֹאֱ �הִים ; כַּאֲשֶׁר צִוָּה אֹתוֹהַתֵּבָה . . . - אֶל , אומורי - פוזורשל הסיפור המסופוטמי . מול הניצול המלכותי שלותוהאכזריותאל הציני במפורש בדרך נזק ייהסוגר את התיבה מבחוץ , בלי שהוא עצמו , את האלהמקראמציב , המלח המסכן שהי . כל
|
אדמוני, אריאל
|