"לא טוב היות האדם לבדו": סוד כוחו ומוגבלותו של המשאב החברתי בהתמודדותם של הורים ששכלו את ילדם בפיגוע טרור - יעל סקה

עמוד:246

246 אנשים לחוויה שעברו . זוהי מעניקים להבין איזו משמעותכוללת ניסיון שיטת מחקר זו ( . הנתונים נאספו באמצעות 1990 Patton, חתירה לאמת הנרטיבית ולא לאמת האובייקטיבית ) איון עומק חצי מובנה שסייע לחוקרת לדלות את התפיסות הסובייקטיביות של ההורים ביחסיר להורים לבטא את עצמם עם הכוונה ותאפשרנתןאיון מהסוג הזהילתמיכה החברתית הנתפסת . ר מצד החוקרת . מינימלית נו חלק ממחקר גדול יותר שנועד לבחון את חווית השכול שליראוי לציין שמחקר זה ה הבנת מחקר זה ניסה לעמוד על הורים שכולים שאיבדו את ילדם בפיגוע טרור במדינת ישראל . ם , צמיחה פוסט טראומתית ומשאבי ההתמודדותיהשלכות האובדן על עולמם , היבטים משברי התייחסות לתמיכהה על ידי ההוריםתעל הו ןהריאיובמהלךשהיו להם לעזר בתהליך ההתמודדות . חברתית כמשאב משמעותי במהלך ההתמודדות עם האובדן האישי . החוקרת הוסיפה שאלות או ואף הרחיבה את ידיעתה בהקשר זה מתוך הספרות המחקרית שעוסקתןסוגיות למדריך הריאיו הכיל מספרןלרבות שכול . מדריך הריאיו , בנושא תמיכה חברתית לאחר אירוע חיים טראומתי אילו אנשים סייעו במהלך תהליך ההתמודדות עםבריאיוןך , למשל , נשאל כ . נושאים או שאלות השכול ? הליך בגלל סוגיית החיסיון , אף גוף ממשלתי או וולונטרי אחר לא הסכים לתווך בין החוקרת להורים ומדרך כתבות שהתפרסהייתההדרך היחידה להגיע אל ההורים , השכולים . בשלבים הראשונים תם התקיים הריאיון קישרו בין החוקרת להוריםיההורים שא , בתקשורת . בשלבים מתקדמים יותר הוסברהמטרת המחקרם . . החוקרות יצרו קשר טלפוני עם ההורי ) מדגם כדור שלג ( שכולים נוספים עשרה הורים , מתוך שיחות הטלפון שנעשו להשתתף במחקר . ההסכמו להביעהתבקשהםולהורים איון התקיים בשפהיהרלא הסכימו להשתתף במחקר מפאת קושי רגשי לשוחח על מות ילדם . העברית , שפתם של המשתתפים . נו אנונימי והובטחה סודיותיהןאיון , נאמר למשתתפי המחקר שהריאיוי לפני קיום הר נם בדויים כדי להבטיח פרטיות . יתר על כן , ההוריםיבמידה והתבקשה . שמותיהם של ההורים ה יעלו קשיים או מצוקות כלשהןאם ונאמר להם במהלכו שן נתנו את הסכמתם להקלטת הריאיו איון , החוקרת נותרה עוד פרק זמןי . עם סיום הרןבמהלכו , הם יכולים לעצור ואף לסיים את הריאיו קצר , על מנת להבטיח את שלומם של המשתתפים . איון , התבקשו המשתתפים להציג את עצמם בדרך הנוחה להם . רובם החלויבתחילת כל ר מיד לאחר מכן , החלו בתיאור . תעסוקהודמוגרפיים כמו גיל , מספר ילדים - לתאר פרטים סוציו אובדן ילדם לרבות השלכות האובדן ומשאבי התמודדות , כולל המשאב החברתי . נעשה ניתוח קטגוריאליו של תהליך התמלול ללו הראיונות ובסופ ומ , תןלאחר קיום הריאיו לחוקר אין , ) 1967 Glaser & Strauss, ( זותיאוריהלפיברוח המתודה " תיאוריה המעוגנת בשדה " . התכנים שעולים מתוך . רוצה לאשש או להפריךרעיונות מוקדמים אליהם הוא מחויב או אותם הוא . השיח של המרואיינים מהווים כ " לבנים " לבניית התיאוריה

אדמוני, אריאל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר